dc.contributor.advisor |
Tallová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Bieronski, Gabriela
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:33Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:33Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53132
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou začínajících učitelů v mateřské škole a jejich silných a slabých stránek. Jejím cílem je lépe porozumět problematice uvádění začínajících učitelů do praxe. Vymezit silné a slabé stránky, které začínající učitelé vnímají ve vztahu k profesní připravenosti a profesní socializaci u vyučujících v mateřských školách. Teoretická část vymezuje pojmy učitel v MŠ, profesní příprava, role a kompetence učitelů, začínající učitel a jeho problémy a očekávání, podpora začínajících učitelů a shrnuje výsledky výzkumů silných a slabých stránek začínajících učitelů MŠ. Konkrétně bude zjišťováno, jaké jsou silné a slabé stránky, míra přínosu a jak probíhá proces adaptace prvních letech praxe. S ohledem na téma výzkumu byl formulován výzkumný problém. Na základě výzkumného problému byly formulovány výzkumné otázky, na které byla v rámci výzkumu hledána odpověď. Prostřednictvím výzkumných otázek je možné zúžit výzkumný problém a sledovat jednotlivé aspekty tématu výzkumu. |
|
dc.format |
80 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
začínající učitel v mateřské škole
|
cs |
dc.subject |
profesní dráha učitele
|
cs |
dc.subject |
uvádění do praxe
|
cs |
dc.subject |
profesní kompetence
|
cs |
dc.subject |
očekávání a problémy začínajícího učitele
|
cs |
dc.subject |
novice teacher in kindergarden
|
en |
dc.subject |
carrer path of a teacher
|
en |
dc.subject |
putting into practice
|
en |
dc.subject |
profesional competences
|
en |
dc.subject |
expectations and problems of a novice teacher
|
en |
dc.title |
Silné a slabé stránky začínajícího učitele mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
Strengths and Weaknesses of a Novice Kindergarten Teacher |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jelénková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2023-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with issue of novice teachers in kindergarten and their strehghts and weaknesses. It aims to better understand the issues of induction of novice teachers. To delineate the strenghts and weaknesses that novice teachers perceive in relation to professional readiness and professional socialization in kindergarten teachers. The theoretical section defines the concepts of the kindergarten teacher, professional preparation, teacher roles and competencies, the novice teacher and his/her problems and expectations, support for novice teachers, and summarizes the result of research on the strenghts and weaknesses of novice kindergarten teachers. Specifically, the strenghts and weaknesses, the level of contribution and the process of adaptation of the first years of practice will be investigated. Given the research topic, a research problem was formulated. Based on the research problém, the research questions were formulated and the research sought to answer them. Through the research questions, it is possible to narrow down the research problem and pursue different aspects of the research topic. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63307
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-28 |
|