dc.contributor.advisor |
Stránský, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Pažoutová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:33Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:33Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53114
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá etikou v reklamě se specifikací na reklamy na léčivé přípravky a doplňky stravy určené pro širokou veřejnost. Cílem práce je zjistit míru vnímání férovosti v reklamě spotřebiteli, možnost rozlišení reklam na léčivé přípravky a doplňky stravy a rozpoznání manipulace v rámci těchto dvou značně odlišných produktů. V první části práce je vypracován teoretický základ, jež se zabývá etikou, persuazí a regulací reklamy. Praktická část je rozdělena na dva výzkumy. První, sekundární, je prováděn formou analýzy reklamních spotů na léčivé přípravky a doplňky stravy. Analýza reklamních spotů vychází z teorie popsané v teoretické části práce. Druhý výzkum je veden formou polostrukturovaných rozhovorů a je zde u spotřebitelů zjišťována míra povědomí o rozdílu mezi reklamou na léčivý přípravek a doplněk stravy a míra vnímání manipulativních technik použitých v reklamách. Výzkum je zaměřen na generaci X a generaci Y a vyplývá z něj mezi těmito generacemi viditelný rozdíl. V projektové části práce je výzkum použit jako základní stavební prvek pro vytvoření návrhu, jak v reklamách na léčivé přípravky a doplňky stravy postupovat. Je vytvořen návrh projektu určeného pro zadavatele a zpracovatele reklam na tyto typy produktů s cílem vyšší ochrany spotřebitele. |
|
dc.format |
90 s. (168 578 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
etika v reklamě
|
cs |
dc.subject |
persuaze v reklamě
|
cs |
dc.subject |
reklama na léčivé přípravky
|
cs |
dc.subject |
reklama na doplňky stravy
|
cs |
dc.subject |
právní regulace
|
cs |
dc.subject |
ethics in advertising
|
en |
dc.subject |
persuasion in advertising
|
en |
dc.subject |
advertising of pharmaceuticals
|
en |
dc.subject |
advertising of dietary supplements
|
en |
dc.subject |
legal regulation
|
en |
dc.title |
Etické aspekty v reklamě na léčivé přípravky a doplňky stravy |
|
dc.title.alternative |
Ethical Issues in the Promotion of Drugs and Dietary Supplements |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šramová, Blandína |
|
dc.date.accepted |
2023-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with ethics in advertising with a specific focus on advertisements for pharmaceuticals and dietary supplements intended for the general public. The aim of the thesis is to determine the degree to which consumers perceive fairness in advertising, the possibility of distinguishing between advertisements for pharmaceuticals and dietary supplements, and the recognition of manipulation within these two very different products. The first part of the dissertation develops a theoretical framework that addresses the ethics, persuasion and regulation of advertising. The practical part is divided into two investigations. The first, secondary, is conducted by analysing advertisements for pharmaceuticals and dietary supplements. The analysis of the advertising spots is based on the theory described in the theoretical part of the thesis. The second research is conducted in the form of semi-structured interviews and the level of consumer awareness of the difference between the advertising for a medicine and a dietary supplement and the level of perception of the manipulative techniques used in the advertisements are investigated. The research focuses on Generation X and Generation Y and shows a visible difference between these generations. In the project part of the thesis, the research is used as a basic building block to develop a proposal on how to proceed in drug and dietary supplement advertisements. A project proposal is developed for advertisers and developers of advertisements for these types of products with the aim of greater consumer protection. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
65526
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-14 |
|