Etické aspekty v reklamě na léčivé přípravky a doplňky stravy
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Etické aspekty v reklamě na léčivé přípravky a doplňky stravy |
Autor: |
Pažoutová, Kateřina
|
Vedoucí: |
Stránský, Michal
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá etikou v reklamě se specifikací na reklamy na léčivé přípravky a doplňky stravy určené pro širokou veřejnost. Cílem práce je zjistit míru vnímání férovosti v reklamě spotřebiteli, možnost rozlišení reklam na léčivé přípravky a doplňky stravy a rozpoznání manipulace v rámci těchto dvou značně odlišných produktů. V první části práce je vypracován teoretický základ, jež se zabývá etikou, persuazí a regulací reklamy. Praktická část je rozdělena na dva výzkumy. První, sekundární, je prováděn formou analýzy reklamních spotů na léčivé přípravky a doplňky stravy. Analýza reklamních spotů vychází z teorie popsané v teoretické části práce. Druhý výzkum je veden formou polostrukturovaných rozhovorů a je zde u spotřebitelů zjišťována míra povědomí o rozdílu mezi reklamou na léčivý přípravek a doplněk stravy a míra vnímání manipulativních technik použitých v reklamách. Výzkum je zaměřen na generaci X a generaci Y a vyplývá z něj mezi těmito generacemi viditelný rozdíl. V projektové části práce je výzkum použit jako základní stavební prvek pro vytvoření návrhu, jak v reklamách na léčivé přípravky a doplňky stravy postupovat. Je vytvořen návrh projektu určeného pro zadavatele a zpracovatele reklam na tyto typy produktů s cílem vyšší ochrany spotřebitele. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/53114
|
Datum:
|
2023-01-31 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav marketingových komunikací |
Studijní obor:
|
Marketingová komunikace |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet