Marketingová a komunikační strategie nově vznikající značky na trhu v oblasti grafického designu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Káčerková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Mariánková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:32Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:32Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53111
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává o nastavení marketingové a komunikační strategie pro nově vznikající značku v oblasti grafického designu. Práce se pokouší charakterizovat funda-mentální základ, který je potřebný ke správnému pochopení a následnému nastavení stra-tegií. V teoretické části práce dojde k definování marketingového mixu, brandingu, mar-ketingu v oblasti umění/grafického designu, marketingovou a komunikační strategii, po-stup jejich tvorby a v neposlední řadě digitální ilustraci. Před samotným nastavením stra-tegií v rámci praktické části práce proběhne série hloubkových individuálních rozhovorů a analýzy, které položí základ pro tvorbu zmíněných strategií. |
|
dc.format |
97 s. (138 225 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketing v umění
|
cs |
dc.subject |
ilustrace
|
cs |
dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
dc.subject |
komunikační strategie
|
cs |
dc.subject |
Art marketing
|
en |
dc.subject |
illustration
|
en |
dc.subject |
marketing strategy
|
en |
dc.subject |
communication strategy
|
en |
dc.title |
Marketingová a komunikační strategie nově vznikající značky na trhu v oblasti grafického designu |
|
dc.title.alternative |
Marketing and Communication Strategy of an Emerging Brand in the Graphic Design Market |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kotyzová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2023-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis is about setting up a marketing and communication strategy for an emerging brand in the field of graphic design. The thesis attempts to characterize the fundamental theoretical foundation that is needed to properly understand and then set the strategy. The theoretical part of the thesis will define the marketing mix, branding, mar-keting in art/graphic design, marketing and communication strategy, the process of their creation or digital illustration. Before the actual setting of the strategies, a series of in-depth individual interviews and analyses will take place within the practical part of the thesis, which will lay the foundation for the creation of the mentioned strategies. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
65523
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-14 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account