Etické aspekty emocionálního apelu strachu v reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šula, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Kalkus Kameníčková, Libuše
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:32Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:32Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53108
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá tématem etického a efektivního využití emocí v současné reklamě s důrazem na apel strachu. Teoretická část práce se věnuje problematice teorie reklamy a druhům emocionálních apelů, přičemž se specificky zaměřuje na apel strachu v reklamě. V této části jsou popsány různé formy strachu a jejich efektivní využití v reklamě. Dále jsou zkoumány faktory ovlivňující spotřebitele, jejich vnímání a rovněž etická a právní stránka využití apelu strachu v reklamě. V praktické části práce jsou provedeny kvalitativní a kvantitativní analýzy reklamních sdělení, které se zaměřují na současný stav a zákazníkovu percepci. Jsou zde zjišťovány informace o tom, jak spotřebitelé vnímají reklamu využívající apel strachu a jaký je vliv této reklamy na jejich nákupní chování. V projektové části práce jsou navrženy konkrétní návrhy pro zlepšení a tvorbu reklamních kampaní, které se zaměřují na apel strachu. Tyto návrhy jsou založeny na výsledcích výzkumu a mají za cíl zvýšit efektivitu reklamních kampaní a zlepšit zákaznickou zkušenost s reklamou využívající apel strachu. Projektová část je doplněna o modelovou kampaň, která splňuje zjištěná etická a výkonnostní kritéria. |
|
dc.format |
192 s. (284 919 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
strach
|
cs |
dc.subject |
úzkost
|
cs |
dc.subject |
humor
|
cs |
dc.subject |
emoce v reklamě
|
cs |
dc.subject |
emocionální apel
|
cs |
dc.subject |
strach v reklamě
|
cs |
dc.subject |
apel strachu
|
cs |
dc.subject |
motiv strachu
|
cs |
dc.subject |
negativní emoce
|
cs |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
emotions
|
en |
dc.subject |
fear
|
en |
dc.subject |
anxiety
|
en |
dc.subject |
humour
|
en |
dc.subject |
emotions in advertising
|
en |
dc.subject |
emotional appeal
|
en |
dc.subject |
fear in advertising
|
en |
dc.subject |
fear appeal
|
en |
dc.subject |
fear motive
|
en |
dc.subject |
negative emotions
|
en |
dc.title |
Etické aspekty emocionálního apelu strachu v reklamě |
|
dc.title.alternative |
Ethical Aspects of the Emotional Appeal of Fear in Advertising |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2023-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the topic of ethical and effective use of emotions in contemporary advertising, with an emphasis on the appeal of fear. The theoretical part of the thesis deals with the issues of advertising theory and types of emotional appeals, with a specific focus on the appeal of fear in advertising. In this part, different forms of fear appeals and their effective use in advertising are described. It also examines the factors influencing consumer perceptions, as well as the ethical and legal aspects of the use of fear appeals in advertising. In the practical part of the thesis, qualitative and quantitative analyses of advertising messages are conducted, focusing on the current state and customer perceptions. Information is gathered on how consumers perceive advertisements using fear appeals and what is the impact of these advertisements on their purchasing behaviour.In the project part of the thesis, specific suggestions for improving and creating advertising campaigns that target fear appeal are proposed. These suggestions are based on research findings and aim to increase the effectiveness of advertising campaigns and improve the customer experience of advertising using fear appeals. The project section is complemented by a model campaign that meets the identified ethical and performance criteria. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
65519
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-14 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account