Etické aspekty emocionálního apelu strachu v reklamě

DSpace Repository

Language: English čeština 

Etické aspekty emocionálního apelu strachu v reklamě

Show simple item record

dc.contributor.advisor Šula, Tomáš
dc.contributor.author Kalkus Kameníčková, Libuše
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:32Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:32Z
dc.date.issued 2023-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53108
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá tématem etického a efektivního využití emocí v současné reklamě s důrazem na apel strachu. Teoretická část práce se věnuje problematice teorie reklamy a druhům emocionálních apelů, přičemž se specificky zaměřuje na apel strachu v reklamě. V této části jsou popsány různé formy strachu a jejich efektivní využití v reklamě. Dále jsou zkoumány faktory ovlivňující spotřebitele, jejich vnímání a rovněž etická a právní stránka využití apelu strachu v reklamě. V praktické části práce jsou provedeny kvalitativní a kvantitativní analýzy reklamních sdělení, které se zaměřují na současný stav a zákazníkovu percepci. Jsou zde zjišťovány informace o tom, jak spotřebitelé vnímají reklamu využívající apel strachu a jaký je vliv této reklamy na jejich nákupní chování. V projektové části práce jsou navrženy konkrétní návrhy pro zlepšení a tvorbu reklamních kampaní, které se zaměřují na apel strachu. Tyto návrhy jsou založeny na výsledcích výzkumu a mají za cíl zvýšit efektivitu reklamních kampaní a zlepšit zákaznickou zkušenost s reklamou využívající apel strachu. Projektová část je doplněna o modelovou kampaň, která splňuje zjištěná etická a výkonnostní kritéria.
dc.format 192 s. (284 919 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject reklama cs
dc.subject emoce cs
dc.subject strach cs
dc.subject úzkost cs
dc.subject humor cs
dc.subject emoce v reklamě cs
dc.subject emocionální apel cs
dc.subject strach v reklamě cs
dc.subject apel strachu cs
dc.subject motiv strachu cs
dc.subject negativní emoce cs
dc.subject advertising en
dc.subject emotions en
dc.subject fear en
dc.subject anxiety en
dc.subject humour en
dc.subject emotions in advertising en
dc.subject emotional appeal en
dc.subject fear in advertising en
dc.subject fear appeal en
dc.subject fear motive en
dc.subject negative emotions en
dc.title Etické aspekty emocionálního apelu strachu v reklamě
dc.title.alternative Ethical Aspects of the Emotional Appeal of Fear in Advertising
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vysekalová, Jitka
dc.date.accepted 2023-05-25
dc.description.abstract-translated The thesis deals with the topic of ethical and effective use of emotions in contemporary advertising, with an emphasis on the appeal of fear. The theoretical part of the thesis deals with the issues of advertising theory and types of emotional appeals, with a specific focus on the appeal of fear in advertising. In this part, different forms of fear appeals and their effective use in advertising are described. It also examines the factors influencing consumer perceptions, as well as the ethical and legal aspects of the use of fear appeals in advertising. In the practical part of the thesis, qualitative and quantitative analyses of advertising messages are conducted, focusing on the current state and customer perceptions. Information is gathered on how consumers perceive advertisements using fear appeals and what is the impact of these advertisements on their purchasing behaviour.In the project part of the thesis, specific suggestions for improving and creating advertising campaigns that target fear appeal are proposed. These suggestions are based on research findings and aim to increase the effectiveness of advertising campaigns and improve the customer experience of advertising using fear appeals. The project section is complemented by a model campaign that meets the identified ethical and performance criteria.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingová komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Marketingová komunikace cs
dc.identifier.stag 65519
dc.date.submitted 2023-04-14


Files in this item

Files Size Format View Description
kalkus kameníčková_2023_dp.pdf 4.283Mb PDF View/Open None
kalkus kameníčková_2023_op.doc 204.5Kb Unknown View/Open None
kalkus kameníčková_2023_vp.doc 98Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account