Vstup nové značky na český trh
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dolínková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Tomková, Sára
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:32Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:32Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53094
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá vstupem nové značky na český trh. Teoretická část je věnována literární rešerši, která zahrnuje zkoumání a definování pojmů spjatých s tímto tématem. Věnuje se oblastím jako je značka, brand building, strategické analýzy a marketingový výzkum. Praktická část je započata krátkým představením firmy a následně obsahuje tři na sebe navazující části. První je realizovaná formou hloubkového rozhovoru se zakladateli firmy, dále je provedena SWOT analýza, PESTE analýza a také Porterova analýza pěti sil. Projektová část je ukončena dotazníkovým šetřením a následným shrnutím získaných poznatků. Provedené kroky byly koncipovány tak, aby ze zjištěných informací mohla čerpat projektová část zaměřená na definování komunikační strategie značky. |
|
dc.format |
85 s. (138 598) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
brand building
|
cs |
dc.subject |
strategické analýzy
|
cs |
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
komunikační strategie
|
cs |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
brand building
|
en |
dc.subject |
strategic analysis
|
en |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
communication strategy
|
en |
dc.title |
Vstup nové značky na český trh |
|
dc.title.alternative |
Entry of a New Brand on the Czech Market |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kotyzová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2023-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master thesis deals with the entry of a new brand on the Czech market. The theoretical part is devoted to a literature search, which includes researching and defining concepts related to this topic. It deals with areas such as brand, brand building, strategic analysis and marketing research. The practical part starts with a short introduction of the company and then contains three interrelated parts. The first is conducted in the form of an in-depth interview with the founders of the company, followed by a SWOT analysis, a PESTE analysis and also a Porter's five forces analysis. The project part is concluded with a questionnaire survey and a subsequent summary of the findings. The steps taken were designed so that the project part aimed at defining a brand communication strategy could draw on the information found. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
65597
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-14 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account