Vliv social media marketingu a influencerů na rozhodování spotřebitelů o koupi v Nigérii v segmentu kosmetického průmyslu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vliv social media marketingu a influencerů na rozhodování spotřebitelů o koupi v Nigérii v segmentu kosmetického průmyslu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Štarchoň, Peter
dc.contributor.author Sammy, Olubukola Dona
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:31Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:31Z
dc.date.issued 2023-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53091
dc.description.abstract Sociální média poskytla tradičním marketérům nové možnosti, jak zpestřit svůj marketingový plán. Sociální média umožňují parasociální interakce mezi influencery a jejich následovníky, což ovlivňuje chování spotřebitelů. Před několika desetiletími dominovala marketingu tradiční média. Tyto tradiční marketingové metody jsou jen malou částí z mnoha způsobů, jakými dnes společnosti inzerují a propagují zboží. V důsledku toho je nyní efektivní využívání sociálních médií nezbytné pro vybudování a udržení konkurenční výhody po celém světě, včetně Nigérie, nejlidnatější africké země s více než 211 miliony obyvatel. Nigerijští spotřebitelé jsou díky rozmanitému etnickému původu v zemi dynamičtí. Nigerijské společnosti využívají influencer marketing, strategii sociálních médií, která využívá podporu celebrit a umístění produktu. Influenceři mají schopnost ovlivnit nákupní zvyklosti nebo jednání spotřebitelů, což je důvod, proč je důležité zkoumat, do jaké míry. Hlavním cílem této studie je prozkoumat, do jaké míry ovlivňují influenceři na sociálních sítích nigerijské spotřebitele při nákupu kosmetiky a kosmetických výrobků, a změřit, zda tento vliv převažuje nad pozitivní zkušeností, nebo zda se spotřebitelé setkali s nigerijskými influencery spíše negativně. Na základě výsledků tohoto výzkumu navrhneme účinná řešení, která mohou zlepšit uplatňování této marketingové strategie pro firmy, influencery a spotřebitele, aby se tento marketingový plán maximálně využil ku prospěchu všech.
dc.format 105
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Influencer marketing cs
dc.subject chování spotřebitelů cs
dc.subject sociální média cs
dc.subject Nigérie cs
dc.subject kosmetický a kosmetický průmysl cs
dc.subject Social media influencer en
dc.subject consumer purchase decision en
dc.subject Influencer marketing en
dc.subject consumer behavior en
dc.subject social media en
dc.subject Nigeria en
dc.subject cosmetics and beauty industry en
dc.title Vliv social media marketingu a influencerů na rozhodování spotřebitelů o koupi v Nigérii v segmentu kosmetického průmyslu
dc.title.alternative The Impact of Social Media Influencer Marketing on the Consumer Purchase Decision in Nigeria: The Cosmetics and Beauty Industry
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Weberová, Dagmar
dc.date.accepted 2023-05-25
dc.description.abstract-translated Social media has given traditional marketers new ways to vary their marketing plan. Social media allows parasocial interactions between influencers and their followers, which affects consumer behavior. Traditional media dominated marketing a few decades ago. These traditional marketing methods are just a small part of the many ways companies advertise and brand items today. As a result, efficient use of social media is now essential to build and retain a competitive advantage worldwide, including in Nigeria, Africa's most populous country with over 211 million people. Nigerian consumers are dynamic due to the country's diverse ethnicity. Influencer marketing, a social media strategy that uses celebrity endorsements and product placement, is used by Nigerian companies. Influencers have the ability to affect consumers buying habits or actions, reason why it is important to investigate to what extent. The primary objective of this study is to investigate the extent to which social media influencers impact the Nigerian consumers to purchase cosmetics and beauty products and to measure if this impact weighs more on the positive experience or if the consumers have had more negative encounters with the Nigerian influencers. Based on the findings of this research we will propose effective solutions that can improve the application of this marketing strategy for firms, influencers, and consumers to maximize this marketing plan to everyone's benefit.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communication cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Marketing Communication cs
dc.thesis.degree-program Marketing Communication en
dc.identifier.stag 65831
dc.date.submitted 2023-04-14


Files in this item

Files Size Format View Description
sammy_2023_dp.pdf 1.818Mb PDF View/Open None
sammy_2023_op.pdf 161.9Kb PDF View/Open None
sammy_2023_vp.pdf 157.9Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account