dc.contributor.advisor |
Štarchoň, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Sammy, Olubukola Dona
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:31Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:31Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53091
|
|
dc.description.abstract |
Sociální média poskytla tradičním marketérům nové možnosti, jak zpestřit svůj marketingový plán. Sociální média umožňují parasociální interakce mezi influencery a jejich následovníky, což ovlivňuje chování spotřebitelů. Před několika desetiletími dominovala marketingu tradiční média. Tyto tradiční marketingové metody jsou jen malou částí z mnoha způsobů, jakými dnes společnosti inzerují a propagují zboží. V důsledku toho je nyní efektivní využívání sociálních médií nezbytné pro vybudování a udržení konkurenční výhody po celém světě, včetně Nigérie, nejlidnatější africké země s více než 211 miliony obyvatel. Nigerijští spotřebitelé jsou díky rozmanitému etnickému původu v zemi dynamičtí. Nigerijské společnosti využívají influencer marketing, strategii sociálních médií, která využívá podporu celebrit a umístění produktu. Influenceři mají schopnost ovlivnit nákupní zvyklosti nebo jednání spotřebitelů, což je důvod, proč je důležité zkoumat, do jaké míry. Hlavním cílem této studie je prozkoumat, do jaké míry ovlivňují influenceři na sociálních sítích nigerijské spotřebitele při nákupu kosmetiky a kosmetických výrobků, a změřit, zda tento vliv převažuje nad pozitivní zkušeností, nebo zda se spotřebitelé setkali s nigerijskými influencery spíše negativně. Na základě výsledků tohoto výzkumu navrhneme účinná řešení, která mohou zlepšit uplatňování této marketingové strategie pro firmy, influencery a spotřebitele, aby se tento marketingový plán maximálně využil ku prospěchu všech. |
|
dc.format |
105 |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Influencer marketing
|
cs |
dc.subject |
chování spotřebitelů
|
cs |
dc.subject |
sociální média
|
cs |
dc.subject |
Nigérie
|
cs |
dc.subject |
kosmetický a kosmetický průmysl
|
cs |
dc.subject |
Social media influencer
|
en |
dc.subject |
consumer purchase decision
|
en |
dc.subject |
Influencer marketing
|
en |
dc.subject |
consumer behavior
|
en |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
Nigeria
|
en |
dc.subject |
cosmetics and beauty industry
|
en |
dc.title |
Vliv social media marketingu a influencerů na rozhodování spotřebitelů o koupi v Nigérii v segmentu kosmetického průmyslu |
|
dc.title.alternative |
The Impact of Social Media Influencer Marketing on the Consumer Purchase Decision in Nigeria: The Cosmetics and Beauty Industry |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Weberová, Dagmar |
|
dc.date.accepted |
2023-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
Social media has given traditional marketers new ways to vary their marketing plan. Social media allows parasocial interactions between influencers and their followers, which affects consumer behavior. Traditional media dominated marketing a few decades ago. These traditional marketing methods are just a small part of the many ways companies advertise and brand items today. As a result, efficient use of social media is now essential to build and retain a competitive advantage worldwide, including in Nigeria, Africa's most populous country with over 211 million people. Nigerian consumers are dynamic due to the country's diverse ethnicity. Influencer marketing, a social media strategy that uses celebrity endorsements and product placement, is used by Nigerian companies. Influencers have the ability to affect consumers buying habits or actions, reason why it is important to investigate to what extent. The primary objective of this study is to investigate the extent to which social media influencers impact the Nigerian consumers to purchase cosmetics and beauty products and to measure if this impact weighs more on the positive experience or if the consumers have had more negative encounters with the Nigerian influencers. Based on the findings of this research we will propose effective solutions that can improve the application of this marketing strategy for firms, influencers, and consumers to maximize this marketing plan to everyone's benefit. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communication |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketing Communication |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Marketing Communication |
en |
dc.identifier.stag |
65831
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-14 |
|