dc.contributor.advisor |
Weberová, Dagmar
|
|
dc.contributor.author |
Oppong, Esther Bimpongmaa
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:28Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:28Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53007
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je prozkoumat povědomí o dark patterns a jejich vliv na nákupní chování spotřebitelů v České republice. Práce je rozdělena do čtyř částí: teoretické, metodické, analytické a návrhové. V teoretické části jsou provedena rešerše relevantní literatury s cílem vysvětlit všechny klíčové aspekty dark patterns pro plné pochopení výsledků výzkumu. Metodická část podrobněji vysvětluje nástroje, které byly pro výzkum použity, a také přístupy použité při sběru dat a analýze. Analytická část předkládá analýzu shromážděných údajů, za účelem dosažení cíle práce. V závěru, v projektové části je navržen plán projektu zaměřený na vytvoření kampaně na podporu a zvyšování povědomí o dark patterns v České republice. |
|
dc.format |
98p (129884 characters) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Dark patterns
|
cs |
dc.subject |
reference
|
cs |
dc.subject |
časovač odpočítávání
|
cs |
dc.subject |
zprávy o nízkých zásobách
|
cs |
dc.subject |
záměry nákupu online
|
cs |
dc.subject |
Dark Patterns
|
en |
dc.subject |
Testimonials
|
en |
dc.subject |
Countdown timer
|
en |
dc.subject |
low stock messages
|
en |
dc.subject |
online purchase intentions
|
en |
dc.title |
Povědomí o dark patterns a jejich vliv na nákupní záměry spotřebitelů v České republice |
|
dc.title.alternative |
Dark Patterns Awareness and its Influence on Consumer Purchasing Intentions in the Czech Republic |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Štarchoň, Peter |
|
dc.date.accepted |
2023-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the study is to explore Dark patterns awareness and its influence on consumer purchasing inclinations in the Czech Republic. The research is divided into four sections: theoretical, methodology, analytical, and project proposal. The theoretical part reviews the relevant literature to explain all the key aspects of dark patterns to fully understand the findings of the research. The methodology section gives a more detailed explanation of the tools that are used, as well as the approaches used in collecting data and analysis. The analytical part gives a thorough analysis of the data collected for this research to achieve the goal of the thesis. Finally, the project part proposes a project plan targeted at developing a call-to-action advocacy and awareness campaign of dark patterns in the Czech Republic |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communication |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketing Communication |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Marketing Communication |
en |
dc.identifier.stag |
65830
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-14 |
|