dc.contributor.advisor |
Hanková, Magdalena
|
|
dc.contributor.author |
Černiáková, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:26Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:26Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-25 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52979
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se spolupráci s rodiči při vzdělávání žáků s ADHD pohledem asistenta pedagoga. Cílem bakaářské práce je zjistit jak asistent pedagoga vnímá spolupráci s rodiči při vzdělávání žáka s ADHD. V teoretické části je vymezena porucha ADHD, vznik a vývoj poruchy, příčiny, projevy a variabilita léčby. Následuje popis inkluzivního vzdělávání žáka s ADHD v prostředí základní školy. Závěr teoretické části je věnovaný pozici asistenta pedagoga, současného legislativního vymezení, jeho náplní práce a jeho spolupráci s rodiči. V praktické části je popsán samotný výzkum, výzkumné cíle a výzkumné otázky, poté jsou interpretovány a analyzovány výzkumného šetření. |
|
dc.format |
74 s. (119 938 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
ADHD
|
cs |
dc.subject |
hyperaktivita
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
speciální vzdělávací potřeby
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
rodiče
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
spolupráce
|
cs |
dc.subject |
kvalitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
situační analýza
|
cs |
dc.subject |
ADHD
|
en |
dc.subject |
hyperactivity
|
en |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.subject |
special educating necessities
|
en |
dc.subject |
teacher's assistant
|
en |
dc.subject |
parents
|
en |
dc.subject |
student
|
en |
dc.subject |
cooperation
|
en |
dc.subject |
qualitative research
|
en |
dc.subject |
situation analysis
|
en |
dc.title |
Spolupráce s rodiči při vzdělávání žáků s ADHD pohledem asistenta pedagoga |
|
dc.title.alternative |
Parents and Their Cooperation in the Education of Students with ADHD from the Perspective of a Teaching Assistant |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kroutilová Nováková, Radana |
|
dc.date.accepted |
2023-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis has a theoretical-empirical character and deals with cooperation with parents in the education of students with ADHD from the point of view of a teaching assistant. The aim of the bachelor's thesis is to find out how the teacher's assistant perceives cooperation with parents in the education of a pupil with ADHD. In the theoretical part, the ADHD disorder is defined, the emergence and development of the disorder, causes, manifestations and variability of treatment. The following is a description of the inclusive education of a student with ADHD in a primary school environment. The conclusion of the theoretical part is devoted to the position of teaching assistant, the current legislative definition, his work content and his cooperation with parents. In the practical part, the research itself, research goals and research questions are described, then the research investigation is interpreted and analyzed. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64936
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-28 |
|