Strategický přístup pro zvolenou firmu v rámci influencer marketingu na TikToku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Banyar, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Dudová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:23Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:23Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52913
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá Strategickým přístupem pro zvolenou firmu v rámci influencer marketingu na sociální síti TikTok. Diplomová práce měla dva cíle. První cíl bylo zjistit, jak funguje sociální síť TikTok na úrovni placených reklamních videí a jak je šířen organicky tvořený obsah. Druhý cíl bylo zjistit, zda je pro vybranou společnost výhodné vstupovat na sociální síť TikTok s influencer marketingem. V teoretické části jsou vymezeny pojmy, které souvisí s influencer marketingem. Praktická část analyzuje fungování TikToku jak v rámci šíření organického obsahu, tak i placené reklamy. Dále se v praktické části nachází kvantitativní výzkum, kdy pomocí dotazníkového šetření byla zjišťovaná výhodnost influencer marketingu na TikToku. V projektové části je na základě zjištěných dat a informací vytvořeno doporučení pro vybranou společnost. Doporučení se týká vytváření organického obsahu na sociální síť TikTok, jak zpopularizovat TikTok mezi sledujícími na jiných sociálních sítích a jak poté postupovat s výběrem vhodného influencera. |
|
dc.format |
91 s. (145 243 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
influencer marketing
|
cs |
dc.subject |
influencer
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
social media marketing
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
TikTok
|
cs |
dc.subject |
influencer marketing
|
en |
dc.subject |
influencer
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
social media marketing
|
en |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
TikTok
|
en |
dc.title |
Strategický přístup pro zvolenou firmu v rámci influencer marketingu na TikToku |
|
dc.title.alternative |
Strategic Approach for the Chosen Company in Influencer Marketing on TikTok |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wroblowská, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2023-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the Strategic approach for the chosen company in the influencer marketing on the social network TikTok. The thesis had two goals. The first goal was to find out how the TikTok social network works on the level of paid advertising videos and how organically created content is disseminated. The second goal was to find out if it is beneficial for the selected company to enter the TikTok social network with influencer marketing. The theoretical part defines the concepts related to influencer marketing. The practical part analyses the functioning of TikTok both in terms of organic content distribution and paid advertising. Furthermore, the practical part contains quantitative research, where the usefulness of influencer marketing on TikTok was investigated using a questionnaire survey. In the project part, a recommendation for the selected company is made based on the data and information found. The recommendation concerns the creation of organic content on TikTok social network, how to make TikTok popular among followers on other social networks and then how to proceed with the selection of a suitable influencer. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
65564
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-14 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account