dc.contributor.advisor |
Matušů, Renáta
|
|
dc.contributor.author |
Kožušníková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:22Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:22Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52881
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce teoreticko-empirického charakteru pojednává o přístupu učitele k řešení vrstevnických konfliktů mezi dětmi předškolního věku. Hlavním cílem práce je popsat, jaké přístupy uplatňují učitelé k řešení vrstevnických konfliktů mezi dětmi v mateřské škole. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, které se zabývají interpersonálními konflikty, předpoklady dítěte předškolního věku k řešení konfliktů, specifiky vrstevnických skupin a vrstevnických konfliktů a na závěr přístupy učitelů k řešení těchto konfliktů. Praktická část je realizována za pomocí polostrukturovaného interview s devíti učiteli mateřských škol. Data byla vyhodnocena za pomocí otevřeného kódování a seskupena do patnácti kategorií a pěti subkategorií. Výsledky výzkumu odkrývají, že učitelé využívají velkou škálu postupů, které byly popsány do sedmi konkrétních přístupů. |
|
dc.format |
82 s. (136 959 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
konflikt
|
cs |
dc.subject |
vrstevnická skupina
|
cs |
dc.subject |
přístup učitele k řešení konfliktů
|
cs |
dc.subject |
conflict
|
en |
dc.subject |
peer group
|
en |
dc.subject |
teacher's approach to conflict resolution
|
en |
dc.title |
Přístup učitele k řešení vrstevnických konfliktů mezi dětmi předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Teacher's Approach to Resolving Peer Conflicts in the Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Plisková, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2023-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis of theoretical-empirical character deals with a teacher's approach to solving peer conflicts among preschool children. The work aims to describe what approaches teachers use to resolve peer conflicts between children in kindergarten. The theoretical part is divided into three chapters dealing with interpersonal conflicts, preschool children's prerequisites for conflict resolution, specifics of peer groups and peer conflicts, and teachers' approaches to peer conflict resolution. The practical part is carried out using semi-structured interviews with nine kindergarten teachers. The data were analyzed using open coding and grouped into fifteen categories and five sub-categories. The research findings reveal that teachers use a wide range of practices, out of which I have created seven specific approaches. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63276
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-25 |
|