Přístup učitele k řešení vrstevnických konfliktů mezi dětmi předškolního věku

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Přístup učitele k řešení vrstevnických konfliktů mezi dětmi předškolního věku

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Přístup učitele k řešení vrstevnických konfliktů mezi dětmi předškolního věku
Autor: Kožušníková, Tereza
Vedoucí: Matušů, Renáta
Abstrakt: Bakalářská práce teoreticko-empirického charakteru pojednává o přístupu učitele k řešení vrstevnických konfliktů mezi dětmi předškolního věku. Hlavním cílem práce je popsat, jaké přístupy uplatňují učitelé k řešení vrstevnických konfliktů mezi dětmi v mateřské škole. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, které se zabývají interpersonálními konflikty, předpoklady dítěte předškolního věku k řešení konfliktů, specifiky vrstevnických skupin a vrstevnických konfliktů a na závěr přístupy učitelů k řešení těchto konfliktů. Praktická část je realizována za pomocí polostrukturovaného interview s devíti učiteli mateřských škol. Data byla vyhodnocena za pomocí otevřeného kódování a seskupena do patnácti kategorií a pěti subkategorií. Výsledky výzkumu odkrývají, že učitelé využívají velkou škálu postupů, které byly popsány do sedmi konkrétních přístupů.
URI: http://hdl.handle.net/10563/52881
Datum: 2022-11-18
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro mateřské školy


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
kožušníková_2023_dp.pdf 1.984Mb PDF Zobrazit/otevřít None
kožušníková_2023_op.docx 26.28Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
kožušníková_2023_vp.docx 28.95Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet