Vliv života v neúplné rodině na postavení žáka ve třídním kolektivu na ZŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vliv života v neúplné rodině na postavení žáka ve třídním kolektivu na ZŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Skarupská, Helena
dc.contributor.author Sobek, Robert
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:21Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:21Z
dc.date.issued 2023-01-20
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52867
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku vliv života v neúplné rodině na postavení žáka druhého stupně Zš ve třídním kolektivu. V první kapitole této práce jsou popsány změny v oblasti rodinného života a role rodičů v rodině po druhé světové válce. Druhá kapitola se věnuje charakteristice žáka druhého stupně ZŠ a faktorům, které ovlivňují jeho chování ve třídě. Třetí kapitola popisuje význam klimatu třídy a způsoby, jakými může být ovlivněno. Výzkumná část této práce byla provedena pomoci Sociometrického ratingového dotazníku (SORAD), který byl použit k získání dat o sociálních interakcích a postavení žáků ve třídě. Výzkum jednoznačně vliv života v neúplné rodině na jeho postavení ve třídním kolektivu nepotvrdil. Výsledky této práce mohou být užitečné pro pedagogy a rodiče, kteří se potýkají se situacemi spojenými s neúplnou rodinou. Pedagogové mohou lépe porozumět potřebám dětí z neúplných rodin a přispět k vytváření pozitivního klimatu ve třidě.
dc.format 57
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject rodina cs
dc.subject neúplná rodina cs
dc.subject sociometrie cs
dc.subject postavení v kolektivu cs
dc.subject SORAD cs
dc.subject žák základní školy cs
dc.subject family en
dc.subject incomplete family en
dc.subject sociometrics en
dc.subject position in a collective en
dc.subject SORAD en
dc.subject primary school pupil en
dc.title Vliv života v neúplné rodině na postavení žáka ve třídním kolektivu na ZŠ
dc.title.alternative The Influence of Living in an Incomplete Family on the Position of a Primary School Pupil in a Class Collective
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Junaštíková, Julie
dc.date.accepted 2023-05-23
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis focuses on the influence of living in an incomplete family on the position of a second grade student in a classroom collective. The first chapter of this thesis describes the changes in family life and the role of parents in the family after World War II. The second chapter focuses on the characteristics of the second grade elementary school student and the factors that influence his behavior in the classroom. The third chapter describes the importance of classroom climate and the ways in which it can be affected. The research part of this thesis was conducted using the Sociometric Rating Questionnaire (SORAD), which was used to collect data on students social interactions and classroom status. The research did not clearly confim the influence of living in an incomplete family on the student's position in the classroom collective. The results of this work may be useful to educators and parents who are faced with situations related to the single-parent family. Educators can better understand the needs of children from incomplete families and contribute to creating a positive classroom climate.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 64849
dc.date.submitted 2023-04-25


Files in this item

Files Size Format View Description
sobek_2023_dp.pdf 3.393Mb PDF View/Open None
sobek_2023_op.docx 17.78Kb Unknown View/Open None
sobek_2023_vp.docx 15.68Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account