Vliv života v neúplné rodině na postavení žáka ve třídním kolektivu na ZŠ
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Vliv života v neúplné rodině na postavení žáka ve třídním kolektivu na ZŠ |
Autor: |
Sobek, Robert
|
Vedoucí: |
Skarupská, Helena
|
Abstrakt:
|
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku vliv života v neúplné rodině na postavení žáka druhého stupně Zš ve třídním kolektivu. V první kapitole této práce jsou popsány změny v oblasti rodinného života a role rodičů v rodině po druhé světové válce. Druhá kapitola se věnuje charakteristice žáka druhého stupně ZŠ a faktorům, které ovlivňují jeho chování ve třídě. Třetí kapitola popisuje význam klimatu třídy a způsoby, jakými může být ovlivněno. Výzkumná část této práce byla provedena pomoci Sociometrického ratingového dotazníku (SORAD), který byl použit k získání dat o sociálních interakcích a postavení žáků ve třídě. Výzkum jednoznačně vliv života v neúplné rodině na jeho postavení ve třídním kolektivu nepotvrdil. Výsledky této práce mohou být užitečné pro pedagogy a rodiče, kteří se potýkají se situacemi spojenými s neúplnou rodinou. Pedagogové mohou lépe porozumět potřebám dětí z neúplných rodin a přispět k vytváření pozitivního klimatu ve třidě. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/52867
|
Datum:
|
2023-01-20 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet