Rozvoj mindfulness u dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozvoj mindfulness u dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Mikulová, Kamila
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:21Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:21Z
dc.date.issued 2023-01-20
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52864
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se věnuje významu rozvoje mindfulness neboli všímavosti u dětí předškolního věku jako prevence osobní pohody. Teoretická část obsahuje popis mindfulness neboli všímavosti, popisuje historii a působení mindfulness na předškolní děti, její přínosy a aspekty. Dále popisuje osobní pohodu a její teoretické koncepty, determinanta a prediktory. Jakými způsoby můžeme mindfulness rozvíjet pomocí účinných technik a programů. A v neposlední řadě obsahuje ucelenou charakteristiku dětí předškolního věku. Cílem praktické části je vytvořit a aplikovat program pro rozvoj mindfulness u dětí předškolního věku "Všímalka Kamilka" a změřit dosažených výsledků před a po absolvování programu pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na měření osobní pohody.
dc.format 57 (95 046znaků včetně mezer)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject všímavost cs
dc.subject osobní pohoda cs
dc.subject předškolní děti cs
dc.subject mindfulness en
dc.subject well-being en
dc.subject preschool children en
dc.title Rozvoj mindfulness u dětí předškolního věku
dc.title.alternative Development of Mindfulness in Preschool Children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2023-05-23
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis focuses on the importance of developing mindfulness, or attentiveness, in preschool-aged children as a prevention for personal well-being. The theoretical part includes a description of mindfulness or attentiveness, its history, and its impact on preschool children, as well as its benefits and aspects. Furthermore, it describes personal well-being and its theoretical concepts, determinants, and predictors. It also discusses how mindfulness can be developed using effective techniques and programs. Lastly, it provides a comprehensive characterization of preschool-aged children. The aim of the practical part is to create and apply a program for the development of mindfulness in preschool-aged children called "Attentive Kamilka" and to measure the results achieved before and after completing the program using a questionnaire survey focused on measuring personal well-being.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 64838
dc.date.submitted 2023-04-25


Files in this item

Files Size Format View Description
mikulová_2023_dp.pdf 8.325Mb PDF View/Open None
mikulová_2023_op.docx 16.85Kb Unknown View/Open None
mikulová_2023_vp.docx 18.37Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account