Self-koncept jako podpora primární prevence u dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Šnircová, Anna
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:15Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:15Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52743
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá sebepojetím u dětí předškolního věku. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol - předškolní období z hlediska vývojové psychologie, sebepojetí a jeho jednotlivé prvky, opora pro učitele při rozvoji sebepojetí v RVP PV a poslední kapitola primární prevence. Výzkum zahrnuje výsledky kvantitativního šetření realizovaného metodou polostrukturovaného rozhovoru za pomoci práce s loutkou ve dvou zařízeních mateřských škol. Výsledky výzkumu poukazují na skutečnost, že děti předškolního věku mají sebepojetí nad střední hodnotou normy. Výzkumným souborem byly děti ve věku 5-6 let. Realizace navržených postupů při práci ve výchovně vzdělávacím procesu má pozitivní vliv na zdravý rozvoj sebepojetí dítěte a slouží jako nástroj primární prevence. |
|
dc.format |
70 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sebepojetí
|
cs |
dc.subject |
jáství
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
primární prevence
|
cs |
dc.subject |
duševní zdraví
|
cs |
dc.subject |
self-concept
|
en |
dc.subject |
self
|
en |
dc.subject |
preschool
|
en |
dc.subject |
primary prevention
|
en |
dc.subject |
mental health
|
en |
dc.title |
Self-koncept jako podpora primární prevence u dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Self-Concept as a Support of Primary Prevention in Preschool Children |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Cejpek Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2023-05-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with self-concept in preschool children. The theoretical part is divided into four chapters - preschool period from the point of view of developmental psychology, self-concept and its individual elements, support for teachers in the development of self-concept in the RVP PV and the last chapter of primary prevention. The research includes the results of a quantitative investigation carried out using the semi-structured interview method with the help of puppet work in two kindergarten settings. The results of the research point to the fact that preschool children have a self-concept above the mean of the norm. The research population was children aged 5-6 years. The implementation of the proposed procedures at work in the educational process has a positive effect on the healthy development of the child's self-concept and serves as a tool for primary prevention. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64614
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account