Hodnocení práce mentorů začínajícími učiteli
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Fasnerová, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Stravová, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:14Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:14Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52720
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá tématem hodnocení práce mentorů začínajícími učiteli. Cílem práce bylo analyzovat, jak začínající učitelé hodnotí své uvádějící učitele. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je pro správné porozumění vymezena terminologie týkající se mentoringu ve školách. Empirická část byla realizována pomocí kvalitativního výzkumu, konkrétně formou rozhovorů a obsahové analýzy školních dokumentů. Výzkum proběhl na 8 základních školách v ČR. Bylo provedeno celkem 20 interview a výzkumný soubor tvořilo 10 dvojic - začínající učitelé a jejich mentoři. Data byla zpracována prostřednictvím transkriptu rozhovorů, otevřeným kódováním a tvorbou významových kategorií. V závěru práce jsou interpretovány výsledky, diskuse a doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
93 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mentor
|
cs |
dc.subject |
začínající učitel
|
cs |
dc.subject |
mentoring
|
cs |
dc.subject |
profesní rozvoj učitele
|
cs |
dc.subject |
mentor
|
en |
dc.subject |
beginning teacher
|
en |
dc.subject |
mentoring
|
en |
dc.subject |
professional development of teacher
|
en |
dc.title |
Hodnocení práce mentorů začínajícími učiteli |
|
dc.title.alternative |
Evaluation of the Work of Mentors by Novice Teachers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tallová, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2023-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the topic of evaluating of the work of mentors by novice teachers. The aim of the thesis was to analyze how novice teachers rate their introducing teachers. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, the terminology related to mentoring in schools is defined for proper understanding. The empirical part was realized through qualitative research, specifically through interviews and content analysis of school documents. The research has been done at 8 primary schools in the Czech Republic. A total set of 20 interviews was conducted and the research set consisted of 10 pairs - novice teachers and their mentors. The data was processed through transcription of interviews, open coding and creation of meaning categories. At the end of the thesis are interpreted results, discussions and recommendations for practice. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
63251
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account