Možnosti formativního hodnocení v hodinách prvouky a přírodovědy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Fenyková, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Rejnová, Anna
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:14Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:14Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52717
|
|
dc.description.abstract |
Předložená diplomová práce pojednává o problematice školního hodnocení na prvním stupni základní školy z hlediska uplatňování formativního hodnocení v hodinách prvouky a přírodovědy. Hlavním cílem výzkumné části práce je zjistit, jak učitelé prvního stupně základních škol pracují s formativním hodnocením v hodinách prvouky a přírodovědy. Výzkum byl realizován prostřednictvím metod nestrukturovaného pozorování hodin prvouky nebo přírodovědy a na to navazující polostrukturované interview s učiteli. Výsledky výzkumu poukazují na rozmanité možnosti formativního hodnocení v přírodovědných předmětech, které jednak vychází z přesvědčení učitele za účelem povzbuzení žáků ve sledování jejich vlastního pokroku, a jednak odráží konstruktivisticky či transmisivně orientovaný přístup učitele k výuce. |
|
dc.format |
125 s. (192 726) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
školní hodnocení
|
cs |
dc.subject |
formativní hodnocení
|
cs |
dc.subject |
přírodovědné předměty
|
cs |
dc.subject |
classroom assessment
|
en |
dc.subject |
formative assessment
|
en |
dc.subject |
natural science subjects
|
en |
dc.title |
Možnosti formativního hodnocení v hodinách prvouky a přírodovědy |
|
dc.title.alternative |
Formative Assessment in Primary Science Classes |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrů Puhrová, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2023-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the issue of school assessment at the primary level of elementary schools in terms of the implementation of formative assessment in lessons of science and natural history. The main aim of the research part of the thesis is to find out how teachers at the primary level of elementary schools work with formative assessment in lessons of science and natural history. The research was conducted through methods of unstructured observation of science or natural history lessons, followed by semi-structured interviews with teachers. The research results indicate diverse possibilities of formative assessment in science subjects, which are based on the teacher's beliefs in order to encourage students to monitor their own progress, and also reflect the teacher's constructivist or transmission-oriented approach to teaching. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
63241
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account