dc.contributor.advisor |
Vašíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Škubalová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:12Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:12Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52685
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce se věnuje vzdělávací oblasti Umění a kultura, která je základním prvkem lidské společnosti a zahrnuje široké spektrum různých projevů a aktivit, které odrážejí kreativitu, hodnoty, tradice a historii lidstva. Studium a porozumění umění a kultuře je důležité pro rozvoj intelektu, kreativity a kulturního povědomí každého jedince. Hlavní výzkumné šetření práce má kvalitativní charakter, jehož cílem je kriticky zhodnotit vzdělávací oblast Umění a kultura a vzdělávací obor Výtvarná výchova v českém a finském kurikulu pro primární vzdělávání. Výzkum probíhal na základě komparativní analýzy textových dokumentů pro primární vzdělávání České republiky a Finska. Výsledky ukázaly shody, ale i značné odlišnosti v obsahu a struktuře porovnávaných kurikul. Výsledky obsahové analýzy mohou následně sloužit jako inspirace k řešení nynějších problémů vzdělávací oblasti Umění a kultura v českém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. |
|
dc.format |
72 s. (126 457 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kurikulum
|
cs |
dc.subject |
umění a kultura
|
cs |
dc.subject |
výtvarná výchova
|
cs |
dc.subject |
komparace
|
cs |
dc.subject |
Curriculum
|
en |
dc.subject |
Art and Culture
|
en |
dc.subject |
Art Education
|
en |
dc.subject |
Comparison
|
en |
dc.title |
Konceptualizace vzdělávacího obsahu umění a kultura v České a Finské republice |
|
dc.title.alternative |
Conceptualization of Educational Areas of Arts and Culture in the Czech Republic and Finland |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jelénková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2023-05-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The presented master's thesis focuses on the educational field of Arts and Culture, which is a fundamental element of human society and includes a wide range of various expressions and activities that reflect the creativity, values, traditions and history of humanity. The study and understanding of arts and culture is important for the development of intellect, creativity, and cultural awareness of individuals. The main research of the thesis has a qualitative character, aiming to critically evaluate the educational field of Arts and Culture and the educational subject of Visual Arts in the Czech and Finnish curricula for primary education. The research was conducted on the basis of a comparative analysis of textual documents for primary education in the Czech Republic and Finland. The results showed similarities, but also significant differences in the content and structure of the compared curricula. The results of content analysis can subsequently serve as inspiration for addressing the current issues in the educational field of Arts and Culture in the Czech educational program for primary education. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
63244
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-20 |
|