Rozvoj čtenářské gramotnosti ve 3. ročníku základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Janíková, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Langerová, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:11Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:11Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52654
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce je věnována čtenářské gramotnosti v prostředí základní školy. Konkrétně se jedná o rozvoj čtenářské gramotnosti ve 3. ročníku základní školy. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak lze prostřednictvím konkrétní pedagogické intervence rozvíjet čtenářskou gramotnost u žáků 3. ročníku základní školy. Jedná se o kvalitativně vedenou práci. Použitým výzkumným designem se stal kvalitativní intervenční výzkum, který se skládal z fází výzkumných a fází intervenčních. Doplňkovou metodou výzkumu se stal rozhovor s třídní učitelkou 3. ročníku. Získaná výzkumná data byla podrobena analýze a následné interpretaci. Výsledky ověřily skutečnost, že vhodně zvolené metody a systematická práce s žáky přispívají k cílenému rozvoji čtenářské gramotnosti. Jde však o vědomou, plánovitou a časově náročnou činnost učitele v kombinaci s činností žáků, která musí být podpořena jejich vhodnou motivací. V závěrečné části práce jsou zmíněny limity a diskuse této práce. |
|
dc.format |
99 s (145 009 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
čtenářská gramotnost
|
cs |
dc.subject |
čtení
|
cs |
dc.subject |
čtenářství
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
primární vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
reading literacy
|
en |
dc.subject |
reading
|
en |
dc.subject |
readership
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
primary education
|
en |
dc.title |
Rozvoj čtenářské gramotnosti ve 3. ročníku základní školy |
|
dc.title.alternative |
Development of Reading Literacy in the 3rd year of Elementary School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Najvar, Petr |
|
dc.date.accepted |
2023-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The presented diploma thesis is dedicated to reading literacy in the context of elementary schools. Specifically, it concerns the development of reading literacy in the 3rd grade of elementary school. The aim of the diploma thesis was to find out how reading literacy can be developed in 3rd grade elementary school students through a specific pedagogical intervention. This is a qualitatively guided work. The research design used was qualitative interventional research, which consisted of research phases and intervention phases. An additional research method was an interview with the 3rd-grade teacher. The obtained research data were subjected to analysis and subsequent interpretation. The results confirmed that appropriately chosen methods and systematic work with students contribute to the targeted development of reading literacy. However, it is a conscious, planned, and time consuming activity of the teacher in combination with the students' activity, which must be supported by appropriate motivation. The final part of the work mentions the limits and discussion of this work. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
63235
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account