Role asistenta pedagoga v procesu edukace žáka s ADHD
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Machová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:10Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:10Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52647
|
|
dc.description.abstract |
Zvoleným tématem diplomové práce je role asistenta pedagoga v procesu edukace žáka s ADHD. Práce je stylizovaná do oblasti teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje problematice ADHD, edukaci a reedukaci žáka s ADHD, metodám používané při reedukaci a nakonec, se tato pasáž bude věnovat samotné roli asistenta pedagoga. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum, jehož podstatným prvkem je design výzkumného šetření IPA neboli interpretativní fenomenologická analýza. Ve finální části práce jsou shrnuty získané výsledky, v rámci hlavního a dílčího výzkumného zaměření |
|
dc.format |
85 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
ADHD
|
cs |
dc.subject |
edukace žáků s ADHD
|
cs |
dc.subject |
teaching assistant
|
en |
dc.subject |
ADHD
|
en |
dc.subject |
education of students with ADHD
|
en |
dc.title |
Role asistenta pedagoga v procesu edukace žáka s ADHD |
|
dc.title.alternative |
The Role of a Teaching Assistant in the Process of Educating Pupils with ADHD |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Denglerová, Denisa |
|
dc.date.accepted |
2023-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The chosen topic of the diploma thesis is the role of the teaching assistent in the proces of educating a pupil with ADHD. The work is stylized into theoretical and practical areas. The theoretical part is devoted to the issue of ADHD, education and reeducation of a pupil with ADHD, methods used in reeducation and finally this passage will be devoted to the role of teaching assistant itself. The practical part is focused on qualitative research, the essential element of which is the IPA research survey design or interpretive phenomenological analysis. The final part of the work summarizes the results obtained within the main and partial research focus. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64411
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account