Analýza klimatu třídy v souvislosti s mírou sebehodnocení žáků základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Fiurášková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:24:03Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:24:03Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51951
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá analýzou klimatu třídy v souvislosti s mírou sebehodnocení žáků základní školy. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů souvisejících s třídním klimatem, sebehodnocením žáků, alternativní a tradiční formou vzdělávání žáků na základní škole. Praktická část se zaměřuje na kvantitativní výzkum, který je realizován pomocí dotazníkového šetření, jenž se zaměřuje na hodnocení klimatu třídy v souvislosti se sebehodnocením dítěte z pohledu žáků tradičních a Montessori tříd. |
|
dc.format |
113 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
třídní klima
|
cs |
dc.subject |
sebehodnocení žáků
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
alternativní forma vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
tradiční forma vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Montessori pedagogika
|
cs |
dc.subject |
classroom climate
|
en |
dc.subject |
self-evaluation of pupils
|
en |
dc.subject |
elementary school
|
en |
dc.subject |
alternative form of education
|
en |
dc.subject |
traditional form of education
|
en |
dc.subject |
Montessori method of education
|
en |
dc.title |
Analýza klimatu třídy v souvislosti s mírou sebehodnocení žáků základní školy |
|
dc.title.alternative |
Class Climate Analysis in Relation to the Level of Self-Assessment of Primary School Pupils |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2022-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the analysis of the classroom climate in connection to the rate self-assessment of primary school pupils. The theoretical part deals with the definition of concepts related to the class climate, self-assessment of pupils, alternative and traditional form of education of pupils at primary school. The practical part focuses on quantitative research, which is carried out using a questionnaire survey, which focuses on the evaluation of classroom climate in connection with self-assessment of the child from the perspective of pupils of traditional and Montessori classes. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
60519
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2022-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account