Antikonsumerismus v sociální reklamě na příkladu Banksyho díla Jesus Christ with Shopping Bags
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pavelka, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Daněk, Vít
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:24:02Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:24:02Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51941
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává o antikonzumerismu v sociální reklamě na příkladu interpretace Banksyho street artového díla s názvem Jesus Christ with shopping bags. Práce analyzuje a vyhodnocuje fenomén konzumní společnosti a antikonzumerismu. Pomocí sémiotických a naratologických struktur odhaluje postoje zaujímané autorem. Cílem práce je popsat Banksyho antikonzumní sociální reklamu a odhalit a reflektovat její sociálně komunikační a současně marketingový potenciál. |
|
dc.format |
93 s. (130 589 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Banksy
|
cs |
dc.subject |
sociální reklama
|
cs |
dc.subject |
konzumerismus
|
cs |
dc.subject |
street art
|
cs |
dc.subject |
kulturní symboly a mýty
|
cs |
dc.subject |
Banksy
|
en |
dc.subject |
social advertising
|
en |
dc.subject |
consumerism
|
en |
dc.subject |
street art
|
en |
dc.subject |
cultural symbols and myths
|
en |
dc.title |
Antikonsumerismus v sociální reklamě na příkladu Banksyho díla Jesus Christ with Shopping Bags |
|
dc.title.alternative |
Anticonsumerism in social advertising on the example of Banksy's work Jesus Christ with Shopping Bags |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bačuvčík, Radim |
|
dc.date.accepted |
2022-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with anticonzumerism in social advertising on the example of the interpretation of Banksy's street art work called Jesus Christ with shopping bags. The work analyzes and evaluates the phenomenon of consumer society and anticonzumerism. Using semiotic and narratological structures reveals the attitudes taken by the author. The aim of the thesis is to describe Banksy's anti-consumption social advertising and to reveal and reflect its social communication and marketing potential. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
62795
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2022-04-15 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account