Analýza změn nákupního chování spotřebitelů při online nákupu potravin v průběhu pandemie Covid-19 v ČR
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Hrbáčková, Denisa
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:58Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:58Z |
|
dc.date.issued |
2022-02-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51830
|
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce je za pomocí kvantitativního výzkumu analyzovat změny nákupního chování spotřebitelů při online nákupu potravin v průběhu pandemie Covid-19 v České republice a na základě výsledků vypracovat obecné návrhy a doporučení pro e-shopy prodávající potraviny. Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část je věnována literární rešerši, která se zabývá nákupním chováním spotřebitelů na internetu, charakteristikou e-businessu s potravinami a vlivem pandemie Covid-19 na tento sektor trhu. V praktické části bakalářské práce jsou charakterizováni nejrozšířenější prodejci potravin působící v České republice a je provedena analýza výsledků dotazníkového šetření. V návaznosti na to jsou v závěru práce vypracovány návrhy a doporučení. |
|
dc.format |
99 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
spotřebitel
|
cs |
dc.subject |
online nakupování potravin
|
cs |
dc.subject |
pandemie Covid-19
|
cs |
dc.subject |
změny nákupního chování
|
cs |
dc.subject |
český e-commerce
|
cs |
dc.subject |
online prodejci potravin
|
cs |
dc.subject |
shopping behaviour
|
en |
dc.subject |
consumer
|
en |
dc.subject |
online food buying
|
en |
dc.subject |
Covid-19 pandemic
|
en |
dc.subject |
changes in shopping behaviour
|
en |
dc.subject |
Czech e-commerce
|
en |
dc.subject |
online food sellers
|
en |
dc.title |
Analýza změn nákupního chování spotřebitelů při online nákupu potravin v průběhu pandemie Covid-19 v ČR |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Changes in Consumer Purchasing Behaviour while Buying Food Online during the Covid-19 Pandemic in the Czech Republic |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kozák, Vratislav |
|
dc.date.accepted |
2022-06-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The goal of the bachelor thesis is to analyse changes in consumer purchasing behaviour while buying food online during the pandemic Covid-19 in the Czech Republic, through quantitative research and to develop general proposals and recommendations for e-shops selling food based on the results. The bachelor thesis is divided into two main parts. The theoretical part is a literature research which covers consumers' purchasing behaviour on the Internet, the characteristics of e-business with food and the impact of the Covid-19 pandemic on this sector of the market. The practical part of the bachelor thesis characterizes the most widespread food retailers operating in the Czech Republic and the results of the questionnaire investigation are analysed. Following this, proposals and recommendations are presented at the end of the thesis. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
61544
|
|
dc.date.submitted |
2022-05-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account