Přístupy a postoje pedagogů k využívání moderních technologií ve vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Šmotková, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:50Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:50Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-19 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51638
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na postoje pedagogů středních škol k využívání moderních technologií ve vzdělávání. Cílem výzkumného šetření je zjistit přístupy a postoje pedagogů k moderním technologiím a k jejich přínosu ve vzdělávání. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy vztahující se ke vzdělávání, teoretické poznatky k informačním a komunikačním technologiím, jejich funkcím ve vzdělávacím procesu a jejich vlivům na kvalitu vzdělávání i na samotné pedagogy. Praktická část se věnuje analýze výsledků kvantitativního výzkumu probíhajícího na pěti středních školách ve Zlínském kraji. |
|
dc.format |
77 s. (116 511 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
bariéry
|
cs |
dc.subject |
ICT
|
cs |
dc.subject |
moderní technologie
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
barriers
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
ICT
|
en |
dc.subject |
modern technologies
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.title |
Přístupy a postoje pedagogů k využívání moderních technologií ve vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
The Approaches and Attitudes of Teachers towards the Use of Modern Technologies in Education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrnčiříková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2022-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis focuses on the attitudes of secondary school teachers regarding modern technologies in education. The aim of the research is to discovers the approaches and attitudes of teachers regarding modern technologies and their contribution to education. The theoretical part of the thesis defines the basic concepts related to education, theoretical knowledge about information and communication technologies, their functions in the educational process and their impact on the quality of education and the teachers themselves. The practical part is dedicated to the analysis of the results of quantitative research organized at five secondary schools in the Zlín region. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
60767
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account