Role sociální pedagogiky ve škole v období pandemie
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Robičková, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:50Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:50Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51629
|
|
dc.description.abstract |
Sociální pedagogika hraje důležitou roli ve školách zvláště pro žáky se sociálním znevýhodněním. Pandemie COVID-19 v roce 2020 uzavřela školy v České republice a převedla vzdělávání na distanční formu. Tato práce hodnotí dopad pandemie na roli sociální pedagogiky ve školách. Popisuje sociálně pedagogické činnosti na českých školách před pandemií a hodnotí, jak se jejich nabídka změnila kvůli přechodu na distanční vzdělávání. Popisuje, jaký dopad měl přechod na distanční vzdělávání na žáky, učitele a rodiče obecně, a věnuje zvláštní pozornost žákům se sociálním znevýhodněním. Teoretické poznání je ověřeno pomocí kvantitativního výzkumu na základě dotazníkového šetření. |
|
dc.format |
92 s. (159 124 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
pandemie
|
cs |
dc.subject |
sociální znevýhodnění
|
cs |
dc.subject |
sociálně pedagogické činnosti
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
školské poradenské pracoviště
|
cs |
dc.subject |
doučování
|
cs |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.subject |
pandemic
|
en |
dc.subject |
social disadvantage
|
en |
dc.subject |
social pedagogical activities
|
en |
dc.subject |
teaching assistant
|
en |
dc.subject |
school councelling center
|
en |
dc.subject |
tutoring
|
en |
dc.title |
Role sociální pedagogiky ve škole v období pandemie |
|
dc.title.alternative |
The Role of Social Pedagogy at Schools in the Time of the Pandemic |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2022-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
Social pedagogy plays an important role in schools, especially for socially disadvantaged pupils. The COVID-19 pandemic in 2020 closed schools in the Czech Republic and shifted education to distance learning. This paper evaluates the impact of the pandemic on the role of social pedagogy in schools. It describes social pedagogical activities in Czech schools before the pandemic and assesses how their offer changed due to the transition to distance education. It describes how the transition to distance learning impacted pupils, teachers and parents in general, and pays particular attention to pupils with social disadvantages. The theoretical understanding is tested through quantitative research based on a questionnaire survey. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
61479
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account