dc.contributor.advisor |
Horňák, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Cagalová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:48Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:48Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51580
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá problematikou reklamního textu a jeho kreativity. Účelem této práce je v návaznosti na položení teoretických základů a ukotvení problematiky zanalyzovat vybranou reklamní kampaň, jejíž koncept aktivně využívá text jako základní stavební prvek. Práce užívá v rámci výzkumu kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod. Prostřednictvím vlastní hloubkové analýzy doplněné o rozhovory a dotazníkového šetření popisuje znaky kreativity v reklamních textech a z nich pak vytváří ucelený přehled, který lze využít v procesu tvorby dalších reklamních kampaní s cílem kultivovat reklamní prostředí. Práce je zpracovaná do třech částí, ve kterých postupně definuje základní pojmy v rámci reklamy, kreativity v reklamě a její evaluace a kreativity v reklamním textu, analyzuje vybranou reklamní kampaň a uskutečněné dotazníkové šetření. Získané poznatky pak zpracovává do souhrnného doporučení, jak nakládat s reklamním textem a kreativitou tak, aby bylo dosaženo tvorby úspěšných reklamních konceptů. |
|
dc.format |
140 stran (202 622 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Kreativita
|
cs |
dc.subject |
reklamní kampaň
|
cs |
dc.subject |
kreativní reklama
|
cs |
dc.subject |
reklamní text
|
cs |
dc.subject |
Creativity
|
en |
dc.subject |
ad
|
en |
dc.subject |
creative ad
|
en |
dc.subject |
advertisement
|
en |
dc.subject |
advertising text
|
en |
dc.title |
Kreativita v reklamě - Analýza reklamní kampaně se zaměřením na text |
|
dc.title.alternative |
Creativity in advertising - Analysis of Text in Advertising |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Banyar, Milan |
|
dc.date.accepted |
2022-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the issue of advertising text and its creativity. The purpose of this work is, in connection with laying the theoretical foundations and anchoring the issue, to analyze a selected advertising campaign that actively uses the text as a fundamental element. This thesis uses a combination of qualitative and quantitative research methods. Through its own analysis, followed by interviews and a questionnaire survey, it describes the features of creativity in advertising texts. In the end, a comprehensive overview of the creative use of text is created, which can be used in the process of creating other advertising campaigns which could contribute to the cultivation of the advertising environment. The thesis is processed into three parts, in which it gradually defines the basic concepts of advertising, creativity in advertising and its evaluation and creativity in advertising text, analyses the selected advertising campaign and conducted a questionnaire survey. The acquired knowledge is then processed into a comprehensive recommendation on how to deal with advertising text and creativity in order to achieve the creation of successful advertising concepts. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
62125
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2022-04-14 |
|