Společné čtení příběhů v mateřské škole a jeho vztah k vývinu narativních schopností dětí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Společné čtení příběhů v mateřské škole a jeho vztah k vývinu narativních schopností dětí

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrová, Zuzana
dc.contributor.author Boráková, Martina
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:31Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:31Z
dc.date.issued 2021-10-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51158
dc.description.abstract Bakalářská práce má výzkumný charakter. Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s problematikou čtenářské pregramotnosti, konkrétněji s významem společného čtení pro dítě předškolního věku, a popsat jeho vliv na rozvoj narativních schopností dětí v předškolním věku. V empirické části práce byl realizován kvalitativní výzkum dětí předškolního věku, který proběhl v mateřské škole. Ve výzkumném šetření se děti frekventovaně účastnily společného čtení. Výzkum pozoroval vstupní vyprávění předškolních dětí po prvním společném čtení a výstupní vyprávění na konci společného čtení. Výsledky tohoto výzkumu mohou objasnit, jak děti své příběhy tvoří a jaký má společné čtení vliv na rozvoj narativních schopností předškolních dětí ve věku od čtyřech do šesti let.
dc.format 60 s. (80 615 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject předčtenářská gramotnost cs
dc.subject společné čtení cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject narativní schopnosti cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject pre-reading literacy en
dc.subject shared reading en
dc.subject preschool age en
dc.subject narrative skills en
dc.subject kindergarten en
dc.title Společné čtení příběhů v mateřské škole a jeho vztah k vývinu narativních schopností dětí
dc.title.alternative Shared reading in preschools and its relation to the development of narrative abilities of children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Lorencová, Soňa
dc.date.accepted 2022-06-07
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis is of research character. The aim of the thesis is to introduce the topic of pre-readers literacy, specifically the importance of reading together with pre-school children and description of the influence of reading on the development of narrative skills of pre-school children. The empiric part of the thesis describes the quality research of children of pre-school age that was carried out in a kindergarten. The children repeatedly participated in reading activities as a part of research. The research observed the preliminary narrative skills of pre-school children after the first reading session and the output narration at the final reading session. The results of this research can clarify how children create their stories and what is the influence of reading together on the development of narrative skills of pre-school children aged four to six years.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 60227
dc.date.submitted 2022-04-29


Files in this item

Files Size Format View Description
boráková_2022_dp.pdf 1.940Mb PDF View/Open None
boráková_2022_op.pdf 98.12Kb PDF View/Open None
boráková_2022_vp.pdf 326.2Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account