Význam sponzoringu českých esportových akcí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šula, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Bolcek, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:26Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:26Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51046
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá sponzoringem a jeho významem v rámci českých esportových akcí. Teoretická část práce obsahuje základní pojmy z oblasti sponzoringu, esportu, částečně event marketingu a popis výzkumných metod použitých v práci. Praktická část analyzuje český esportový trh, přičemž využívá sekundární data, dále zkoumá primární data získaná z individuálních rozhovorů a dotazníku, zaměřující se na vztah organizátorů eventů, sponzorů a návštěvníků ke sponzoringu ve stanoveném odvětví. Z výsledků analýzy a primárních dat je následně navržena komunikační strategie pro sponzoring esportových akcí v projektové části. |
|
dc.format |
105 s. (186 250 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sponzoring
|
cs |
dc.subject |
esport
|
cs |
dc.subject |
esportová akce
|
cs |
dc.subject |
event marketing
|
cs |
dc.subject |
sponsorship
|
en |
dc.subject |
esport
|
en |
dc.subject |
esport event
|
en |
dc.subject |
event marketing
|
en |
dc.title |
Význam sponzoringu českých esportových akcí |
|
dc.title.alternative |
The Importance of Sponsoring Czech Esport Events |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wroblowská, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2022-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on sponzoring and it's importance within Czech sports events. The theoretical part of the thesis contains basic terminology of sponsorship, esport, event marketing and a description of research methods used. The practical part of the thesis analyzes the Czech esport market using secondary data. The thesis further examines primary data obtained from individual interviews and survey, focusing on the relationship of event organizers, sponsors and visitors to sponsorship in given industry. Subseqently, the results of the analysis and primary data were used to create communication strategy for sponsoring esport events. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
62520
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2022-04-15 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account