Interakční styl začínajícího učitele
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Gavora, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Majzlíková, Natálie
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:19Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:19Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50905
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá interakčním stylem začínajících učitelů na 1. stupni základní školy. V teoretické části se zaměřuji na vymezení klíčových pojmů, které souvisí s výukovou komunikací a interakci. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak začínající učitelé popisují interakční styl a jak interakční styl učitele hodnotí žáci ve čtvrtých a pátých ročnících základních škol. Sběr dat probíhal metodou dotazníku QTI. Výzkumu se zúčastnilo celkem 120 respondentů - 6 začínajících učitelek a 114 žáků. Výsledky ukázaly rozdílné hodnoty mezi žáky a začínajícími učitelkami. |
|
dc.format |
88 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výuková komunikace
|
cs |
dc.subject |
interakce
|
cs |
dc.subject |
interakční styl učitele
|
cs |
dc.subject |
začínající učitel
|
cs |
dc.subject |
educational communication
|
en |
dc.subject |
interaction
|
en |
dc.subject |
teacher´s interaction style
|
en |
dc.subject |
novice teacher
|
en |
dc.title |
Interakční styl začínajícího učitele |
|
dc.title.alternative |
Interaction Style of the Novice Teacher |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ovary Bulková, Kristína |
|
dc.date.accepted |
2022-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This dissertation deals with the interaction style of novice teachers at the first level of primary school. In the theoretical part I focus on defining key concepts related to instructional communication and interaction. The aim of the research was to find out how novice teachers describe their interaction style and how the interaction style of the teacher is evaluated by students in the fourth and fifth years of primary school. Data collection was conducted using the QTI questionnaire method. A total of 120 respondents - 6 novice teachers and 114 students participated in the research. The results showed different values between pupils and novice teachers. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
60136
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2022-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account