Prosociální chování u žáků tradičních a alternativních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Staňková, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:18Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:18Z |
|
dc.date.issued |
2021-12-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50886
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na prosociální chování u žáků tradičních a alternativních škol. Teoretická část práce se zabývá prosociálním chováním, jeho formami, jeho determinanty a jeho vývojem. Také se zabývá tradičními a alternativními školami a aspekty, ve kterých se podobají či liší. Praktická část přináší výsledky kvantitativního výzkumu, který byl uskutečněn pomocí nominační techniky u žáků čtvrtých, pátých, šestých a sedmých tříd tradičních a alternativních škol. Cílem bylo zjistit míru prosociálního chování u žáků, a poté porovnat v závislosti na typu školy či jednotlivých ročnících. |
|
dc.format |
84 s. (145 667 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
prosociální chování
|
cs |
dc.subject |
determinanty prosociálního chování
|
cs |
dc.subject |
školní prostředí
|
cs |
dc.subject |
tradiční školy
|
cs |
dc.subject |
alternativní školy
|
cs |
dc.subject |
prosocial behaviour
|
en |
dc.subject |
determinants of prosocial behaviour
|
en |
dc.subject |
school environment
|
en |
dc.subject |
traditional schools
|
en |
dc.subject |
alternative schools
|
en |
dc.title |
Prosociální chování u žáků tradičních a alternativních škol |
|
dc.title.alternative |
Prosocial Behavior of Students from Traditional and Alternative Schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2022-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Master thesis focuses on a prosocial behaviour of students of traditional and alternative schools. The theory part deals with a prosocial behaviour, its forms, its determinants and its development. It also deals with traditional and alternative schools, their aspects, in which they are either similar or different. The practical part presents the results of a quantitative research, which has been conducted with the help of nomination techniques with the students of the fourth, fifth, sixth and seventh classes of traditional and alternative schools. The aim was to find out the degree of prosocial behaviour in pupils, and then to compare them depending on the type of school or individual grades. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
60409
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2022-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account