dc.contributor.advisor |
Sysala, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Kotásek, Filip
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:07Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:07Z |
|
dc.date.issued |
2021-12-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50637
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce s názvem Metodika a technické prostředky pro tvorbu výukových videí podává informace o videu jako o vzdělávacím prostředku, jehož důležitost a využívání v rámci vzdělávání stále roste. Práce je členěna do dvou částí, první teoretická část informuje o edukativním videu, rozebírá význam videa ve vzdělávání, a to i pro distanční výuku, dále vysvětluje parametry digitálního videa, technické prostředky pro jeho natočení, zásady pro jeho tvorbu a doporučený postup pro jeho vytvoření. Druhá praktická část je zaměřena na vhodné nástroje pro tvorbu výukových videí, postup a konkrétní tvorbu dvou různých výukových videí, které stojí na zásadách uváděných v této práci. |
|
dc.format |
119 s. (158 000 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
video
|
cs |
dc.subject |
kamera
|
cs |
dc.subject |
postprodukce
|
cs |
dc.subject |
video
|
en |
dc.subject |
camera
|
en |
dc.subject |
postproduction
|
en |
dc.title |
Metodika a technické prostředky pro tvorbu výukových videí |
|
dc.title.alternative |
Methodology and Technical Means for Creating Educational Videos |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Světlík, Jaromír |
|
dc.date.accepted |
2022-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis entitled Methodology and Technical Means for Creating Educational Videos provides information about video as an educational tool of which importance and usage within educational system is constantly growing. The thesis is divided into two parts. The first part is theoretical and it informs about educational video, discusses the importance of video in educational system, including the significance for distance learning, then it further explains the parameters of digital video, technical means for its making, principles for its creation and the recommended procedure for its production. The second part, which is a practical part, is focused on suitable tools for creating tutorial videos, the specific procedures and creations of two different tutorial videos, which are based on the principles presented in this thesis. |
|
dc.description.department |
Ústav informatiky a umělé inteligence |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství informatiky pro střední školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
IT Education at Secondary Schools |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Inženýrská informatika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Engineering Informatics |
en |
dc.identifier.stag |
61232
|
|
dc.date.submitted |
2022-05-17 |
|