Děti generace Alfa v perspektivě učitelů mateřských škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Děti generace Alfa v perspektivě učitelů mateřských škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Majerčíková, Jana
dc.contributor.author Dohnalová, Lenka
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:22:51Z
dc.date.available 2022-07-15T09:22:51Z
dc.date.issued 2021-10-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50308
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem práce je odhalit, jak učitelé mateřských škol nahlížejí na děti předškolního věku, které zde označujeme jako příslušníky generace Alfa. V teoretické části práce je vymezeno pojetí dítěte a dětství v současné společnosti následováno objasněním konceptu kulturních generací a generace Alfa. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu, kdy jako metodu sběru dat bylo zvoleno polostrukturované interview. Výzkumný vzorek tvořilo osm učitelek veřejných mateřských škol ze Zlínského a Olomouckého kraje. Z analýzy dat vyplynulo sedm významových kategorií, které odhalily charakteristiky dětí předškolního věku, skrze které na ně participantky nahlíží. Děti jsou dle nich vznětlivé ve svém chování, mají sklony k sebestřednosti, jsou méně samostatné a mají problematické vztahy s vrstevníky. Jejich komunikační dovednosti jsou omezené a proměnou prochází také spontánní hra dětí a jejich dětství, které participantky vnímají jako výkonově orientované. Dále jsou děti charakterizovány svým těsným vztahem k moderním technologiím.
dc.format 66 s. (118 220)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject koncept kulturních generací cs
dc.subject generace Alfa cs
dc.subject vzdělávání v mateřské škole cs
dc.subject concept of cultural generations en
dc.subject generation Alpha en
dc.subject preschool education en
dc.title Děti generace Alfa v perspektivě učitelů mateřských škol
dc.title.alternative Children of the Alpha generation in the perspective of kindergarten teachers
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Fenyková, Petra
dc.date.accepted 2022-05-30
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis has a theoretical-empirical character. The object of the thesis is to reveal how kindergarten teachers view preschool children, which we refer to as members of the Alpha generation. The theoretical part of the thesis defines the concept of the child and childhood in today's society, followed by clarification of the concept of cultural generations and the Alpha generation. The practical part presents the results of qualitatively oriented research, where the chosen method of data collection was semi-structured interview. The research sample consisted of eight teachers of public kindergartens from the Zlín and Olomouc regions. The analysis of the data revealed seven categories of meaning, which revealed the characteristics of preschool children, through which the participants view them. According to them, children are irritable in their behaviour, are prone to self-centeredness, less independent and have problematic relationships with peers. Their communication skills are limited and the spontaneous play of children and their childhood, which the participants perceive as performance-oriented, is also undergoing change. Furthermore, children are characterized by their close relationship to modern technology.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 60175
dc.date.submitted 2022-04-28


Files in this item

Files Size Format View Description
dohnalová_2022_dp.pdf 1.924Mb PDF View/Open None
dohnalová_2022_op.pdf 355.2Kb PDF View/Open None
dohnalová_2022_vp.pdf 321.6Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account