Děti generace Alfa v perspektivě učitelů mateřských škol
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Děti generace Alfa v perspektivě učitelů mateřských škol |
Autor: |
Dohnalová, Lenka
|
Vedoucí: |
Majerčíková, Jana
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem práce je odhalit, jak učitelé mateřských škol nahlížejí na děti předškolního věku, které zde označujeme jako příslušníky generace Alfa. V teoretické části práce je vymezeno pojetí dítěte a dětství v současné společnosti následováno objasněním konceptu kulturních generací a generace Alfa. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu, kdy jako metodu sběru dat bylo zvoleno polostrukturované interview. Výzkumný vzorek tvořilo osm učitelek veřejných mateřských škol ze Zlínského a Olomouckého kraje. Z analýzy dat vyplynulo sedm významových kategorií, které odhalily charakteristiky dětí předškolního věku, skrze které na ně participantky nahlíží. Děti jsou dle nich vznětlivé ve svém chování, mají sklony k sebestřednosti, jsou méně samostatné a mají problematické vztahy s vrstevníky. Jejich komunikační dovednosti jsou omezené a proměnou prochází také spontánní hra dětí a jejich dětství, které participantky vnímají jako výkonově orientované. Dále jsou děti charakterizovány svým těsným vztahem k moderním technologiím. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/50308
|
Datum:
|
2021-10-12 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro mateřské školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet