dc.contributor.author |
Yousaf, Muhammad
|
|
dc.date.accessioned |
2021-11-05T12:01:13Z |
|
dc.date.available |
2021-11-05T12:01:13Z |
|
dc.date.issued |
2010-07-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.isbn |
978-80-7678-042-2 |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50091
|
|
dc.description.abstract |
Total Quality Management (TQM) je přístup, který se snaží zlepšit výkonnost a kvalitu organizací. Jde o kontinuální proces zvyšování kvality produkce snižováním plýtvání. EFQM (European Foundation for Quality Management) Excellence Model je implementován pro podporu tohoto přístupu, který je známý po celém světě v rámci posuzování národní/globální ceny za kvalitu. Ocenění za kvalitu dle EFQM modelu Evropské nadace lze získat v ČR v mnoha úrovních. Tyto úrovně, body a certifikáty jsou velmi důležité pro to, aby se organizace dostaly na seznam finalistů a získaly národní cenu nebo ocenění certifikátem. Různé studie ukázaly, že organizace, které získaly ocenění, dosahují lepších výkonů a mají výrazně lepší výsledky než jejich konkurenti. Doposud nebyl proveden výzkum o těchto úrovních ocenění kvality. Tato studie proto vyplnila mezeru a zkoumala dopady ocenění (cena, certifikát) kvality, vycházejících z modelu EFQM, na české organizace. |
|
dc.format |
45 |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
EFQM model excelence
|
cs |
dc.subject |
cena kvality
|
cs |
dc.subject |
české organizace
|
cs |
dc.subject |
Uznávaný za excelenci
|
cs |
dc.subject |
výkon organizace
|
cs |
dc.subject |
EFQM Excellence Model
|
en |
dc.subject |
Quality Award
|
en |
dc.subject |
Czech Organizations
|
en |
dc.subject |
Recognised for Excellence
|
en |
dc.subject |
organization performance
|
en |
dc.title |
Evropská excelence modelu evropské nadace pro řízení kvality (EFQM) a české organizace |
|
dc.title.alternative |
The European Foundation for Quality Management (EFQM) Excellence Model and the Czech Organizations |
|
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Chromjaková, Felicita |
|
dc.contributor.referee |
Nenadál, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2021-11-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
Total Quality Management (TQM) is an approach that seeks to improve the performance and quality of organizations. It is a continuous process of increasing the quality of production by reducing waste. The EFQM (European Foundation for Quality Management) Excellence Model is an implementation to measure this approach, well known for European quality awards worldwide. There are many levels to obtain the Global Awards from the Foundation. These levels, points, and certificates are very important to be on the Finalist list and obtain the Global Award Winner and Prize Winner. Different publications showed that the award-winner organizations perform better and achieve significantly better results than their competitors. Up to now, research has not been conducted about these levels and quality certificates. Therefore, this study filled the gap and investigated the impacts of the quality certificates from the EFQM Model at Czech organizations. |
|
dc.description.department |
Ústav průmyslového inženýrství a informačních systémů |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
60081
|
|
dc.date.submitted |
2021-09-30 |
|