Didaktické strategie učitelů preferované v povinném předškolním vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Majerčíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Zakopalová, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:19Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:19Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49609
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na zjišťování volených didaktických strategií učitelů mateřských škol při vzdělávání dětí plnících povinnou předškolní docházku. Práce představuje teoretické koncepce týkající se didaktických strategií při práci s dětmi v povinném předškolním vzdělávání. Výzkum byl uskutečněn pomocí nestrukturovaného pozorování, polostrukturovaného interview a obsahové analýzy dokumentů. Výzkumné šetření odhalilo preferované didaktické strategie učitelů v povinném předškolním vzdělávání. |
|
dc.format |
82 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
didaktické strategie
|
cs |
dc.subject |
osobnost učitele
|
cs |
dc.subject |
povinné předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
didactic strategies
|
en |
dc.subject |
teacher's personality
|
en |
dc.subject |
compulsory pre-school education
|
en |
dc.title |
Didaktické strategie učitelů preferované v povinném předškolním vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
Didactic strategies of teachers preferred in compulsory preschool education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2021-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis is focused on finding out the chosen didactic strategies of kindergarten teachers in the education of children fulfilling compulsory preschool attendance. The work presents theoretical concepts related to didactic strategies in working with children in compulsory preschool education. The research was carried out through unstructured observation, semi-structured interviews and content analysis of documents. The research revealed the preferred didactic strategies of teachers in compulsory pre-school education. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57133
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-23 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account