dc.contributor.advisor |
Kassay, František
|
|
dc.contributor.author |
Šuterová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T12:34:47Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T12:34:47Z |
|
dc.date.issued |
2006-06-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/493
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této práce je popsat charakteristiky ústní prezentace žáků a některé možnosti jejího zlepšování u žáků na střední škole. Teoretická část práce se zabývá potřebami, které souvisí s ústní prezentací žáků - z pohledu žáka, školy, společnosti, zaměstnavatelů. Ústní prezentaci žáků provází různá úskalí. Žák má také určité skryté znalosti, jež využívá během ústní prezentace (školní znalosti, své životní zkušenosti). Existuje několik možností tréninku ústní prezentace a osobnostní přípravy žáků. Autorka popisuje jednotlivá cvičení, která by mohla pomoci zlepšit ústní prezentaci žáků. Experimentální část sleduje, jak mohou jednotlivé psychické a tělesné aktivity pomoci ke zlepšení ústní prezentace, komunikačních dovedností a také sebevědomí žáků pro co nejlepší ústní prezentaci ve škole i mimo školu. Výsledky experimentu ukázaly, že celostní, psychosomatický přístup k spolupráci učitele se žáky, zejména vytváření partnerských vztahů, může vést k lepšímu poznávání sebe sama, k lepšímu sebezvládání učitele a žáka v reálných podmínkách vyučování, a to vytváří podmínky pro lepší ústní prezentaci žáků a osobnostní přípravu žáka na pracovní i osobní život. |
cs |
dc.format |
54 s., 25 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
4985685 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
ústní prezentace
|
cs |
dc.subject |
trénink ústní prezentace
|
cs |
dc.subject |
psychosomatický přístup
|
cs |
dc.subject |
autointegrační trénink
|
cs |
dc.subject |
osobnostní příprava
|
cs |
dc.subject |
verbal presentation
|
en |
dc.subject |
training of verbal presentation
|
en |
dc.subject |
psychosomatic access
|
en |
dc.subject |
autointegrative trainig
|
en |
dc.subject |
personality trainig
|
en |
dc.title |
Ústní prezentace žáků jako součást psychosomatického přístupu k jejich osobnostní přípravě |
cs |
dc.title.alternative |
Verbal presentation of pupils - the part of psychosomatic access for their personality training |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ernest, Barbara |
|
dc.date.accepted |
2006-06-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this bachelor is to describe characteristic of verbal presentation of pupils and some possibilities of its improving with pupils at secondary school. Theoretical part consider with needs, that relate to verbal presentation of students - in view of pupils, school, society, employers. Verbal presentation of pupils go together with some difficulty. The pupil has also certain implicit knowledge, that he use during verbal presentation (school knowledge, facts of life). There are several possibilities of training verbal presentation and personality trainig for pupils. Author describe single training for improvement of verbal presentation. Experimental part monitor how can single psychical and physical trainig help to improve verbal presentation, communication skills and self-confidence of pupils for their the best possible verbal presentation at school and outside of school. Results of experiment showed - gestalt, psychosomatic access to cooperation of teacher with pupils, mainly formation partnership relation, can leads to better getting to know himself at real condition of teaching and it create conditions for better verbal presentation of pupils and better personality trainig for career and personal life. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro střední školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
|
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
4226
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-07 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
sebeprezentace
|
cs |
local.subject |
řečové dovednosti
|
cs |
local.subject |
self-presentation
|
en |
local.subject |
speech ability
|
en |