Ústní prezentace žáků jako součást psychosomatického přístupu k jejich osobnostní přípravě

DSpace Repository

Language: English čeština 

Ústní prezentace žáků jako součást psychosomatického přístupu k jejich osobnostní přípravě

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kassay, František
dc.contributor.author Šuterová, Jana
dc.date.accessioned 2010-07-13T12:34:47Z
dc.date.available 2010-07-13T12:34:47Z
dc.date.issued 2006-06-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/493
dc.description.abstract Cílem této práce je popsat charakteristiky ústní prezentace žáků a některé možnosti jejího zlepšování u žáků na střední škole. Teoretická část práce se zabývá potřebami, které souvisí s ústní prezentací žáků - z pohledu žáka, školy, společnosti, zaměstnavatelů. Ústní prezentaci žáků provází různá úskalí. Žák má také určité skryté znalosti, jež využívá během ústní prezentace (školní znalosti, své životní zkušenosti). Existuje několik možností tréninku ústní prezentace a osobnostní přípravy žáků. Autorka popisuje jednotlivá cvičení, která by mohla pomoci zlepšit ústní prezentaci žáků. Experimentální část sleduje, jak mohou jednotlivé psychické a tělesné aktivity pomoci ke zlepšení ústní prezentace, komunikačních dovedností a také sebevědomí žáků pro co nejlepší ústní prezentaci ve škole i mimo školu. Výsledky experimentu ukázaly, že celostní, psychosomatický přístup k spolupráci učitele se žáky, zejména vytváření partnerských vztahů, může vést k lepšímu poznávání sebe sama, k lepšímu sebezvládání učitele a žáka v reálných podmínkách vyučování, a to vytváří podmínky pro lepší ústní prezentaci žáků a osobnostní přípravu žáka na pracovní i osobní život. cs
dc.format 54 s., 25 s. příloh cs
dc.format.extent 4985685 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Pouze v rámci univerzity
dc.subject ústní prezentace cs
dc.subject trénink ústní prezentace cs
dc.subject psychosomatický přístup cs
dc.subject autointegrační trénink cs
dc.subject osobnostní příprava cs
dc.subject verbal presentation en
dc.subject training of verbal presentation en
dc.subject psychosomatic access en
dc.subject autointegrative trainig en
dc.subject personality trainig en
dc.title Ústní prezentace žáků jako součást psychosomatického přístupu k jejich osobnostní přípravě cs
dc.title.alternative Verbal presentation of pupils - the part of psychosomatic access for their personality training en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Ernest, Barbara
dc.date.accepted 2006-06-29
dc.description.abstract-translated The aim of this bachelor is to describe characteristic of verbal presentation of pupils and some possibilities of its improving with pupils at secondary school. Theoretical part consider with needs, that relate to verbal presentation of students - in view of pupils, school, society, employers. Verbal presentation of pupils go together with some difficulty. The pupil has also certain implicit knowledge, that he use during verbal presentation (school knowledge, facts of life). There are several possibilities of training verbal presentation and personality trainig for pupils. Author describe single training for improvement of verbal presentation. Experimental part monitor how can single psychical and physical trainig help to improve verbal presentation, communication skills and self-confidence of pupils for their the best possible verbal presentation at school and outside of school. Results of experiment showed - gestalt, psychosomatic access to cooperation of teacher with pupils, mainly formation partnership relation, can leads to better getting to know himself at real condition of teaching and it create conditions for better verbal presentation of pupils and better personality trainig for career and personal life. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/101 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Učitelství odborných předmětů pro střední školy cs
dc.thesis.degree-discipline Specialization in pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut cs
dc.thesis.degree-grantor en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 4226
dc.date.assigned 2006-03-07
utb.result.grade A
local.subject sebeprezentace cs
local.subject řečové dovednosti cs
local.subject self-presentation en
local.subject speech ability en


Files in this item

Files Size Format View
šuterová_2006_bp.pdf 4.754Mb PDF View/Open
šuterová_2006_vp.doc 55Kb Microsoft Word View/Open
šuterová_2006_op.doc 55.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account