Ústní prezentace žáků jako součást psychosomatického přístupu k jejich osobnostní přípravě
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Ústní prezentace žáků jako součást psychosomatického přístupu k jejich osobnostní přípravě |
Autor: |
Šuterová, Jana
|
Vedoucí: |
Kassay, František
|
Abstrakt:
|
Cílem této práce je popsat charakteristiky ústní prezentace žáků a některé možnosti jejího zlepšování u žáků na střední škole. Teoretická část práce se zabývá potřebami, které souvisí s ústní prezentací žáků - z pohledu žáka, školy, společnosti, zaměstnavatelů. Ústní prezentaci žáků provází různá úskalí. Žák má také určité skryté znalosti, jež využívá během ústní prezentace (školní znalosti, své životní zkušenosti). Existuje několik možností tréninku ústní prezentace a osobnostní přípravy žáků. Autorka popisuje jednotlivá cvičení, která by mohla pomoci zlepšit ústní prezentaci žáků. Experimentální část sleduje, jak mohou jednotlivé psychické a tělesné aktivity pomoci ke zlepšení ústní prezentace, komunikačních dovedností a také sebevědomí žáků pro co nejlepší ústní prezentaci ve škole i mimo školu. Výsledky experimentu ukázaly, že celostní, psychosomatický přístup k spolupráci učitele se žáky, zejména vytváření partnerských vztahů, může vést k lepšímu poznávání sebe sama, k lepšímu sebezvládání učitele a žáka v reálných podmínkách vyučování, a to vytváří podmínky pro lepší ústní prezentaci žáků a osobnostní přípravu žáka na pracovní i osobní život. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/493
|
Datum:
|
2006-06-13 |
Dostupnost:
|
Pouze v rámci univerzity |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Učitelství odborných předmětů pro střední školy |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
4226
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet