Ústní prezentace žáků jako součást psychosomatického přístupu k jejich osobnostní přípravě

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Ústní prezentace žáků jako součást psychosomatického přístupu k jejich osobnostní přípravě

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Ústní prezentace žáků jako součást psychosomatického přístupu k jejich osobnostní přípravě
Autor: Šuterová, Jana
Vedoucí: Kassay, František
Abstrakt: Cílem této práce je popsat charakteristiky ústní prezentace žáků a některé možnosti jejího zlepšování u žáků na střední škole. Teoretická část práce se zabývá potřebami, které souvisí s ústní prezentací žáků - z pohledu žáka, školy, společnosti, zaměstnavatelů. Ústní prezentaci žáků provází různá úskalí. Žák má také určité skryté znalosti, jež využívá během ústní prezentace (školní znalosti, své životní zkušenosti). Existuje několik možností tréninku ústní prezentace a osobnostní přípravy žáků. Autorka popisuje jednotlivá cvičení, která by mohla pomoci zlepšit ústní prezentaci žáků. Experimentální část sleduje, jak mohou jednotlivé psychické a tělesné aktivity pomoci ke zlepšení ústní prezentace, komunikačních dovedností a také sebevědomí žáků pro co nejlepší ústní prezentaci ve škole i mimo školu. Výsledky experimentu ukázaly, že celostní, psychosomatický přístup k spolupráci učitele se žáky, zejména vytváření partnerských vztahů, může vést k lepšímu poznávání sebe sama, k lepšímu sebezvládání učitele a žáka v reálných podmínkách vyučování, a to vytváří podmínky pro lepší ústní prezentaci žáků a osobnostní přípravu žáka na pracovní i osobní život.
URI: http://hdl.handle.net/10563/493
Datum: 2006-06-13
Dostupnost: Pouze v rámci univerzity
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Učitelství odborných předmětů pro střední školy
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 4226


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
šuterová_2006_bp.pdf 4.754Mb PDF Zobrazit/otevřít
šuterová_2006_vp.doc 55Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
šuterová_2006_op.doc 55.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet