dc.contributor.advisor |
Dobeš, Kamil
|
|
dc.contributor.author |
Kopčilová, Denisa
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:57:45Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:57:45Z |
|
dc.date.issued |
2020-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48810
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací Penzionu Taťána v Luhačovicích. Cílem práce je navrhnout zlepšení nástrojů marketingové komunikace Penzionu Taťána, které by pomohly zvýšit povědomí o tomto penzionu. V teoretické části jsou vymezeny odborné pojmy, jako je marketing, marketingový mix, marketingová komunikace a situační analýzy. Výstupem praktické části je PEST analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, marketingový výzkum formou dotazníkového šetření, analýza marketingové komunikace a na konci této části je SWOT analýza. Na základě těchto analýz jsou navržena výsledná doporučení a řešení změn. |
|
dc.format |
79 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace ve službách
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
PEST analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterova analýza pěti konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
marketing communication in services
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
PEST analysis
|
en |
dc.subject |
Porter´s analysis of the competition
|
en |
dc.title |
Analýza marketingové komunikace Penzionu Taťána |
|
dc.title.alternative |
The Analysis of Marketing Communication of the Penzion Taťána |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kramoliš, Jan |
|
dc.date.accepted |
2020-07-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the marketing communications of the Penzion Taťána in Luhačovice. The objective of this thesis is to propose improvements to the marketing communication tools of the Penzion Taťána, which would help increase awareness of this pension. The theoretical part discusses the work-specific concepts such as the marketing, marketing mix, marketing communication and situational analysis. The output of the practical part is the PEST analysis, Porter´s analysis of the competition, marketing research realized in the form of a questionnaire survey, analysis of marketing communication and also SWOT analysis. On these analyses are based the proposed recommendations and solutions of changes. |
|
dc.description.department |
Ústav ekonomie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
55588
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2020-06-30 |
|