dc.contributor.advisor |
Jurášková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Neckař, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T06:29:26Z |
|
dc.date.issued |
2007-04-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/4878
|
|
dc.description.abstract |
Práce mapuje PR a propagační aktivity Oděvního podniku, a.s. Úvodní část práce se skládá z teoretických poznatků o public relations (se zaměřením na press relations), nechybí ani popis využitých metod výzkumu, dále je v této části představena společnost Oděvní podnik, a.s. Část druhá popisuje nynější stav v oblasti PR a propagačních aktivit Oděvního podniku, a.s. Pomocí dotazníkového šetření mezi PR managery, tiskovými mluvčími a mezi novináři bylo zjišťováno, co v oblasti press relations nejvíce vyhovuje novinářům, dále to, jaké prostředky (a jakými způsoby) v oblasti práce s novináři nejčastěji používají PR manageři a tiskoví mluvčí. Na základě výsledků těchto dotazníkových šetření navrhuji v projektové části Oděv-nímu podniku, a.s. ideální způsoby práce s novináři. Doporučení se týkají i některých dalších PR aktivit. Výsledky diplomové práce budou předány vedení Oděvního podniku, a.s., které jednotlivá doporučení posoudí a případně i plně či částečně implementuje do praxe. |
cs |
dc.format |
91 s, 12 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
3821451 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 20.04.2027 |
|
dc.subject |
public relations
|
cs |
dc.subject |
press relations
|
cs |
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
Oděvní podnik
|
cs |
dc.subject |
public relations
|
en |
dc.subject |
press relations
|
en |
dc.subject |
promotion
|
en |
dc.subject |
Clothing Company
|
en |
dc.title |
PR a propagační aktivity oděvní společnosti |
cs |
dc.title.alternative |
PR and the promotion activities of Clothing Company |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gregarová, Magda |
|
dc.date.accepted |
2007-05-29 |
|
dc.date.vskp-available |
2027-04-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis charts the PR and the promotion activities of Clothing Company. The introductory theoretical part discusses public relations and focuses on press relations. Fur-thermore it includes a description of methods used in a research and a presentation of the Clo-thing Company. The second part describes the contemporary situation in the sphere of PR and promotion acti-vities of the Clothing Company. A questionnaire was carried out among PR managers, press spokesmen, and journalists. Jour-nalists were asked what suits them most in the field of press relations, and also how (in what ways) PR managers and press spokesmen communicate with journalists. On the basis of the questionnaire results I, in the project part of my thesis, propose to the Clo-thing Company the ideal ways of work with journalists. The recommendations also include some other PR activities. The results of the diploma thesis will be handed over to the management of the Clothing Company who will consider each recommendation separately and might fully or partly use them in the practice. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
4958
|
|
dc.date.assigned |
2007-01-15 |
|
utb.result.grade |
A |
|