Motivace ke studiu oboru Sociální pedagogika v kombinované formě na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrnčiříková, Zuzana
|
|
dc.contributor.author |
Krejčí, Marcela
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:57:36Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:57:36Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48609
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá tématem týkajícím se vzdělávání dospělých, studiem oboru Sociální pedagogiky a motivací ke studiu sociální pedagogiky na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Teoretická část se věnuje postavením jedince v procesu formálního vzdělávání, zaměřuje se na studijní obor Sociální pedagogika a definuje profesi sociálního pedagoga a jeho uplatnění. V závěru teoretické části je rozebrána motivace, motiv, potřeba a zejména motivace ke studiu. V empirické části je prezentována koncepce a vyhodnocení elektronického dotazníkové šetření, kde cílovou skupinou jsou studenti oboru Sociální pedagogiky kombinované formy studia. Primárním cílem kvantitativního výzkumu bylo zjistit, co motivovalo studenty sociální pedagogiky k tomu začít studovat na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. |
|
dc.format |
67 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání dospělých
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
Social pedagogy
|
en |
dc.subject |
social educator
|
en |
dc.subject |
adult education
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.title |
Motivace ke studiu oboru Sociální pedagogika v kombinované formě na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.title.alternative |
The Motivation to study Social Pedagogy in the combined form at Tomas Bata University in Zlín |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šalenová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2020-08-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The task of my abstracts deals with the theme regarding education of adults, study in the field of Social pedagogy and motivation for studying of Social pedagogy at Tomaš Baťa University in Zlín. The theoretical part deals with the position of an individual in the process of formal education, it is focused on the subject of Social pedagogy and it defines the profession of the social educationalist and his/her subsequent vocation. At the end of the theoretical part motivations, motifs, requirements and especially a motivation for studies are analyzed. In the empirical part the conception and the evaluation of the questionnaire survey is presented, where the target group are students of the combined form of Social pedagogy. The primary aim of the quality survey was to determine what motivated the student of Social pedagogy to start their studies at Tomáš Baťa University in Zlin. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
55286
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account