Vnímání kompetencí sociálně aktivizačních pracovníků s rodinou z pohledu klientů v kontextu sociální pedagogiky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vnímání kompetencí sociálně aktivizačních pracovníků s rodinou z pohledu klientů v kontextu sociální pedagogiky

Show simple item record

dc.contributor.author Pavlíčková, Jaroslava
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:54Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:54Z
dc.date.issued 2020-01-17
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48541
dc.description.abstract Práce se zabývá podporou rodiny v českém systému péče o ohrožené děti. Po transformaci služeb péče o tuto ohroženou skupinu, se práce s rodinou přenesla pro pomáhající pracovní-ky především do přirozeného prostředí. Jedná se o sociálně aktivizační služby pro rodiny s nezletilými dětmi. Teoretická část práce se zabývá problematikou práce s rodinou v současném legislativním rámci s důrazem na význam sociální komunikace. Její teoretická východiska shledáváme do kontextu socio-kognitivního učení a kompetenčního přístupu pro vnímání kompetencí pracovníků. Empirická část práce představuje metodologické po-zadí výzkumu. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jak klienti využívající služeb sociální aktivizace pro rodinu s nezletilými dětmi vnímají kompetence těchto pracovníků. Data zís-kaná skrze polostrukturovaná interview byla analyzována za využití analytických postupů situační analýzy, která je řazena ke druhé generaci zakotvené teorie. Jako sekundární meto-da sběru dat byla zvolena ohnisková skupina s cílem posoudit, nakolik jsou v datech reflek-továny současné kompetence pracovníků, a zda tyto kompetence naplňují požadavky jejich klientů.
dc.format 190
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject podpora rodiny cs
dc.subject sociálně aktivizační služby cs
dc.subject práce s rodinou cs
dc.subject profesní kompetence cs
dc.subject situační analýza cs
dc.subject family support en
dc.subject social activation services en
dc.subject work with family en
dc.subject professional competences en
dc.subject situation analysis en
dc.title Vnímání kompetencí sociálně aktivizačních pracovníků s rodinou z pohledu klientů v kontextu sociální pedagogiky
dc.title.alternative Perception of competency of social activating workers with family from the perspective of clients in the context of social pedagogy
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Blaštíková, Lucie
dc.contributor.referee Knausová, Ivana
dc.date.accepted 2021-01-18
dc.description.abstract-translated The thesis deals with family support in the Czech care system focused on children in needs. After the care services´ transformation in this field, work with the family was transferred mainly to the workers who work with them in their natural environment. This includes soci-al activation services for families with under-age children.The theoretical part of the thesis is focused on the issue of working with the family in the current legislative framework with emphasis on the importance of social communication. We find its theoretical basis in the context of socio-cognitive learning and competence approach to the perception of em-ployee competencies.The empirical part of the work presents the methodological ba-ckground of the research. The main goal of the research was to find out, how clients using social activation services for families with under-age children perceive the competencies of the workers.The data obtained through semi-structured interviews were analyzed using analytical procedures of situational analysis, which is included in the second generation of grounded theory.As a secondary method of data collection, a focus group was chosen in order to assess if the data reflect the current competencies of employees and whether these competencies meet the requirements of their clients.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name PhDr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 55203
dc.date.submitted 2020-10-23


Files in this item

Files Size Format View Description
pavlíčková_2021_dp.pdf 3.619Mb PDF View/Open None
pavlíčková_2021_op.docx 17.90Kb Unknown View/Open None
pavlíčková_2021_op.docx 0bytes Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account