Vnímání kompetencí sociálně aktivizačních pracovníků s rodinou z pohledu klientů v kontextu sociální pedagogiky
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Vnímání kompetencí sociálně aktivizačních pracovníků s rodinou z pohledu klientů v kontextu sociální pedagogiky |
Autor: |
Pavlíčková, Jaroslava
|
Vedoucí: |
|
Abstrakt:
|
Práce se zabývá podporou rodiny v českém systému péče o ohrožené děti. Po transformaci služeb péče o tuto ohroženou skupinu, se práce s rodinou přenesla pro pomáhající pracovní-ky především do přirozeného prostředí. Jedná se o sociálně aktivizační služby pro rodiny s nezletilými dětmi. Teoretická část práce se zabývá problematikou práce s rodinou v současném legislativním rámci s důrazem na význam sociální komunikace. Její teoretická východiska shledáváme do kontextu socio-kognitivního učení a kompetenčního přístupu pro vnímání kompetencí pracovníků. Empirická část práce představuje metodologické po-zadí výzkumu. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jak klienti využívající služeb sociální aktivizace pro rodinu s nezletilými dětmi vnímají kompetence těchto pracovníků. Data zís-kaná skrze polostrukturovaná interview byla analyzována za využití analytických postupů situační analýzy, která je řazena ke druhé generaci zakotvené teorie. Jako sekundární meto-da sběru dat byla zvolena ohnisková skupina s cílem posoudit, nakolik jsou v datech reflek-továny současné kompetence pracovníků, a zda tyto kompetence naplňují požadavky jejich klientů. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/48541
|
Datum:
|
2020-01-17 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet