Primární vzdělávání žáků s autismem pohledem učitelů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Primární vzdělávání žáků s autismem pohledem učitelů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hanková, Magdalena
dc.contributor.author Matušíková, Jana
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:44Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:44Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48311
dc.description.abstract Předkládaná diplomová práce, obsahující teoretickou a praktickou část, se zaměřuje na problematiku primárního vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra pohledem učitelů. V teoretické části jsou vymezena teoretická východiska spojená se specifiky poruch autistického spektra, a to jak v rovině obecné, tak i v kontextu podmínek vzdělávání jedince s tímto postižením v prostředí primárních škol a také na vymezení učitelské profese z hlediska inkluzivního vzdělávání, a to s akcentem na učitelovu profesní přípravu a kompetence. Praktická část si prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření klade za cíl zmapovat primární vzdělávání žáků s autismem pohledem učitelů. Vyústěním je situační analýza, která odhaluje diskurzivní vztahy mezi aktéry školní edukace v inkluzivním vzdělávání.
dc.format 121 s. (221265 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject poruchy autistického spektra cs
dc.subject primární vzdělávání cs
dc.subject žák s poruchami autistického spektra cs
dc.subject inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject inkluzivní učitel cs
dc.subject kvalitativní výzkum cs
dc.subject situační analýza cs
dc.subject autism spectrum disorders en
dc.subject primary education en
dc.subject pupil with autism spectrum disorders en
dc.subject inclusive education en
dc.subject inclusive teacher en
dc.subject qualitative research en
dc.subject situation analysis en
dc.title Primární vzdělávání žáků s autismem pohledem učitelů
dc.title.alternative Primary education of pupils with autism from the perspective of teachers
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Krausová, Jana
dc.date.accepted 2020-08-19
dc.description.abstract-translated The submitted diploma thesis, containing theoretical and practical part, focuses on the issues of education of pupils with autism spectrum disorders in primary education from the perspective of teachers. The theoretical part defines the theoretical basis associated with the specifics of autism spectrum disorders both in general, and in the context of the conditions of education of individuals with this disability in primary schools and the definition of the teaching profession in terms of inclusive education, namely with an emphasis on teacher training and competencies. The practical part aims to map the primary education of pupils with autism from the perspective of teachers using a qualitative research survey. The result is a situation analysis that reveals discursive relationships between all the participants in an inclusive school education.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 54920
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2020-06-10


Files in this item

Files Size Format View Description
matušíková_2020_dp.pdf 3.241Mb PDF View/Open None
matušíková_2020_op.docx 16.03Kb Unknown View/Open None
matušíková_2020_vp.doc 60Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account