Spolupráce dětí při problémovém úkolu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petrová, Zuzana
|
|
dc.contributor.author |
Navrátilová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:35Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:35Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48094
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se analýzou spolupráce dětí předškolního věku při řešení problémového úkolu. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a východiska související s uvedeným tématem. Součástí teorie je také koncept učení prostřednictvím "lešení". V empirické části je popsána realizace kvalitativního výzkumu s využitím metody pozorování a následných krátkých rozhovorů vedených se zúčastněnými dětmi za účelem získání potřebných dat, které jsou dále analyzovány. V závěru práce jsou poté prezentovány výsledky tohoto výzkumu. |
|
dc.format |
69 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
koncept "lešení" při spolupráci dětí
|
cs |
dc.subject |
problémový úkol
|
cs |
dc.subject |
the concept of "scaffolding" in collaboration between children
|
en |
dc.subject |
problem task
|
en |
dc.title |
Spolupráce dětí při problémovém úkolu |
|
dc.title.alternative |
The collaboration of Children during Solving a Problem Task |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
Master thesis has theoretical-empirical character and deals with the analysis of collaboration between preschool age children while working on a problem task. The theoretical overview introduces the key concepts and background of the study, focusing on implementing scaffoldings in learning. Qualitative research study applies observation as method for collecting data about collaboration between children that is followed with a short interview with children in order to obtain the necessary data for further analyses. The results of our research are concluded at the end of the thesis. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54631
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2020-05-07 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account