Využití vzdělávacích center pohledem učitelů mateřské školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Majerčíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Nerádová, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48052
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na využívání vzdělávacích center v mateřských školách. Práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část popisuje vybrané organizační formy a vzdělávací centra v mateřské škole. Empirická část je založena na analýze získaných dat, jejich interpretaci a vyhodnocení výsledků. Data pro výzkum byla zjišťována prostřednictvím dotazníku určeného učitelům mateřských škol, ve kterém vyjadřovali své zkušenosti a názory týkající se tématu. Bylo zjištěno, že vzdělávací centra jsou mezi učiteli mateřských škol frekventovaně využívána. Dalším zjištěním byly přínosy a omezení, které s jejich využíváním souvisí. Podpora rozvoje samostatnosti a možnost intenzivní spolupráce mezi dětmi byly vyhodnoceny za značný přínos, zatímco omezení učitelé spatřují především v náročnosti příprav a nedostatečném prostoru ve třídě. |
|
dc.format |
58 s. (87 700 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vzdělávací centra
|
cs |
dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
názory učitelů
|
cs |
dc.subject |
educational centers
|
en |
dc.subject |
early childhood education
|
en |
dc.subject |
teachers' opinions
|
en |
dc.title |
Využití vzdělávacích center pohledem učitelů mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
Use of education centers from the kindergarten teachers perspective |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor's thesis explores how educational centers are used in kindergartens. The thesis is both theoretical and empirical in character. The theoretical part describes selected organizational forms in early childhood education. The empirical part consists of an analysis of survey data, their interpretation and an evaluation of the outcomes. Research data were obtained in a survey in which pre-school teachers shared their opinions and experience regarding this subject. According to the survey, educational centers are frequently used by them. The thesis also casts light on some of the benefits and limitations of their use. Helping the children to develop independence and giving them the possibility to cooperate intensively is seen as a substantial benefit by the teachers, while the difficulty of preparing the activities and the insufficient space in classrooms are perceived as limitations |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54580
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2020-05-06 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account