Diagnostické portfolio jako nástroj učitele k rozvoji dítěte

DSpace Repository

Language: English čeština 

Diagnostické portfolio jako nástroj učitele k rozvoji dítěte

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Horáčková, Martina
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:33Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:33Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48047
dc.description.abstract Bakalářská práce má aplikační charakter. Zaměřuje se na fyzický rozvoj dítěte a oblast zdokonalování psychických procesů a funkcí. Teoretická část obsahuje terminologické vymezení pojmů souvisejících s pedagogickou diagnostikou v prostředí mateřské školy. Dále se zabývá diagnostickým portfoliem a jeho obsahem. Popisuje profesní kompetence učitele a to především kompetenci diagnostickou. Praktická část popisuje návrh, realizaci souboru aktivit diagnostického portfolia a evaluaci obsahu aktivit. Tyto aktivity jsou zaměřeny na rozvoj základů klíčových kompetencí a poskytují informace o výsledcích a pokroku dítěte. Pomáhají učiteli při volbě výchovných a vzdělávacích strategií k podpoře individuálního vývoje dítěte. Praktická část je doplněna také o doporučení pro praxi v mateřských školách.
dc.format 97 s. (112 625 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject diagnostické portfolio cs
dc.subject diagnostický nástroj cs
dc.subject diagnostická kompetence učitele cs
dc.subject individualizace ve vzdělávání cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject diagnostic portfolio en
dc.subject diagnostic tool en
dc.subject diagnostic competence en
dc.subject individualization in education en
dc.subject preschool en
dc.title Diagnostické portfolio jako nástroj učitele k rozvoji dítěte
dc.title.alternative Diagnostic portfolio as a teacher's tool of child's development
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Pacholík, Viktor
dc.date.accepted 2020-08-31
dc.description.abstract-translated The purpose of this dissertation is to inspect child development in physical terms, as well as improvement of psychological processes and function. This dissertation focuses on application. Theoretical part explains the discourse of pedagogy, key terms and their diagnostics in preschoolers. It studies the diagnostic portfolio and its content. Further, the theoretical part describes professional competences of teachers, most importantly diagnostic competence. Practical part consists of a proposal for diagnostic action as series of activities from the portfolio, its implementation and evaluation. Said activities focus on development of fundamental competences and provide information on results and progress of the child. Activities aid teacher's choice of pedagogic strategies and teaching methods in order to support and enhance individual child development. Practical part concludes with a proposal of pedagogic action and teaching strategies for children in preschool.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 54575
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2020-05-04


Files in this item

Files Size Format View Description
horáčková_2020_dp.pdf 5.924Mb PDF View/Open None
horáčková_2020_op.pdf 380.3Kb PDF View/Open None
horáčková_2020_vp.docx 17.58Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account