Marketingová komunikace Národního divadla Brno s diváky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Štorková, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:54Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:54Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47173
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá marketingovou problematikou kultury a to především divadla. Teoretická část se věnuje základům a teoretickým poznatkům marketingu divadelní oblasti, kultury a divadelního marketingového mixu. Teoretická část diplomové práce dále vymezuje pojmy, které souvisí s tvorbou image divadla. V praktické části jsou uvedeny základní charakteristiky Národního divadla Brno. Cílem práce je získání odpovědi na stanovené výzkumné otázky. Oba vlastní výzkumy - jak kvalitativní (polostrukturované hloubkové rozhovory), tak navazující kvantitativní (dotazníkové šetření), jsou následně analyzovány. Z provedených šetření jsou zformulována konkrétní doporučení pro Národní divadlo Brno. |
|
dc.format |
97 s. (127 225) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kultura
|
cs |
dc.subject |
divadlo
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
dc.subject |
Národní divadlo Brno
|
cs |
dc.subject |
Culture
|
en |
dc.subject |
Theater
|
en |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
Marketing Communication
|
en |
dc.subject |
Marketing Strategy
|
en |
dc.subject |
National Theater Brno
|
en |
dc.title |
Marketingová komunikace Národního divadla Brno s diváky |
|
dc.title.alternative |
Marketing Communication of the National Theatre Brno With the Audience |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavelka, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2021-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with marketing issues of culture, especially theater. The theoretical part deals with the basics and theoretical knowledge of theatrical marketing, culture and theatrical marketing mix. The theoretical part of the thesis further defines the concepts related to the creation of the image of the theater. The practical part presents the basic characteristics of the National Theater Brno. The aim of the work is to get an answer to a given research questions. Both of our own research - both qualitative (semi-structured in-depth interviews) and follow-up (quantitative questionnaire survey) are subsequently analyzed. From the conducted surveys, specific recommendations for the Brno National Theater are formulated. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
59401
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account