Postoj žen generací X a Y k vybrané značce
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Weberová, Dagmar
|
|
dc.contributor.author |
Drábková, Daniela
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:50Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:50Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47090
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá zjištěním postojů ke konkrétní značce a je zaměřena na postoje žen patřících do generace X a Y. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů jako je význam brandingu v současnosti, spotřebitelské chování či charakteristiky generace X a Y. V kapitole soustředící se na branding je zahrnuto i vysvětlení postojů. Závěr teoretické části definuje hlavní cíl, výzkumné otázky a výzkumné metody této diplomové práce. V praktické části je představena zvolená značka, včetně analýz největších konkurentů. Hlavním výstupem této práce je dotazníkové šetření a provedení polostrukturovaných rozhovorů. Tyto metody zkoumají, jaké postoje mají ženy generace X a Y k vybrané značce. Na základě získaných dat je v projektové části vypracován návrh komunikační kampaně na zvýšení povědomí o značce. |
|
dc.format |
109 s. (157 566 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
branding
|
cs |
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
postoj
|
cs |
dc.subject |
spotřebitelské chování
|
cs |
dc.subject |
generace X
|
cs |
dc.subject |
generace Y
|
cs |
dc.subject |
branding
|
en |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
attitude
|
en |
dc.subject |
consumer behavior
|
en |
dc.subject |
generation X
|
en |
dc.subject |
generation Y
|
en |
dc.title |
Postoj žen generací X a Y k vybrané značce |
|
dc.title.alternative |
The Attitude of Women of Generations X and Y to a Particular Brand |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šramová, Blandína |
|
dc.date.accepted |
2021-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the determination of attitudes towards a specific brand with the focus on attitudes of women belonging to generations X and Y. The thesis consists of three main parts. The theoretical part is focused on explaining concepts such as the importance of branding today, consumer behavior, or characteristics of generations X and Y. The chapter focusing on branding also includes an explanation of what attitudes are. The conclusion of the theoretical part defines the main goal, research questions, and research methods of this diploma thesis. The practical part presents the selected brand, including analyses of its largest competitors. The main output of this thesis is a questionnaire survey and conduction of the semi-structured interviews. These methods examine attitudes of women of generations X and Y towards the chosen brand. Based on the obtained data, a proposal for a communication campaign to increase brand awareness is developed in the project part. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
59298
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account