Analýza procesu vyzvednutí internetové objednávky v prodejně DATART
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kazík, Martin
|
|
dc.contributor.author |
Hujo, Marek
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:48Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:48Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47042
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou připravovaných reklamních materiálů pomocí oční kamery, konkrétně reklamního letáku značky DATART. První část práce objasňuje přímý marketing a jeho nástroje, představuje metodu eye trackingového šetření a popisuje nejčastější možnosti jeho využítí v marketingové sféře, ale i mimo ni. Práce dále představuje možnosti výstupů, typy očních kamer a metody měření. Cílém práce je zjistit, zda je nová podoba reklamního letáku pro participanty oproti staré poutavější, zda se jim více líbí a hlavně, zda jsou stěžejní prvky letáku funčkní. |
|
dc.format |
64 s. (90 000 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
reklamní leták
|
cs |
dc.subject |
eye tracking
|
cs |
dc.subject |
analýza tiskovin
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
advertising leaflet
|
en |
dc.subject |
eye-tracking
|
en |
dc.subject |
printed material analysis
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.title |
Analýza procesu vyzvednutí internetové objednávky v prodejně DATART |
|
dc.title.alternative |
Analysis of prepared advertising materials using an eye tracker |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jermakov, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2021-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the analysis of DATART's forthcoming advertising materials, specifically - advertising leaflet. Data used for the analysis were collected using eye-tracking technology. The first part of the bachelor thesis introduces the terms direct marketing and its tools; it also defines the method of eye-tracking and describes the most common methods of its use within and outside of the marketing sphere. This thesis further defines various types of measurements methods, eye-tracking cameras and the actual outputs. The main objective of this thesis is to examine whether the new form of marketing leaflet is more engaging to the participants compared to the old one, whether it is more appealing compared to the old one, and mainly - whether the crucial elements of the new leaflet are functional. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
59247
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-23 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account